הניסיון האחרון: גנץ ונתניהו נפגשים בבלפור – לפיד ויעלון יצאו במתקפה חריפה

אחרי הארכת המנדט ביומיים, והפגישה הלילית אמש, החלה הבוקר פגישתם של ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן שלא מבזבזים זמן, אך זוכים להתקפה חסרת תקדים מהאופוזיציה העתידית

אחרי הנאומים אמש של נתניהו וגנץ והפגישה הלילית במעון ראש הממשלה, נראה שהצדדים מחממים מנועים לקראת הקמת ממשלה כבר ביומיים הקרובים שנותרו עד פקיעת המנדט של בני גנץ, שהוארך ע"י נתניהו.

הבוקר יצאה הודעה משותפת לליכוד ולכחול לבן בה נכתב כי החלה פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, ביחד עם צוותי המו"מ במטרה להקים ממשלת חירום לאומית.

למעט חלוקת התפקידים עליהם כבר יש סיכום מלא, הסעיף שנותר במחלוקת הוא הועדה למינוי שופטים. בליכוד דורשים לבטל את הנוהג למנות נציג לאופוזיציה בועדה. עד עכשיו כחול לבן דרשה לכבד את הנוהג הזה עכשיו הם מוכנים להתפשר ומחפשים נוסחא אחרת.

שליחות המו"מ הבוקר ואמש הגיב יאיר לפיד ואמר "‏הניסיונות להציג את הקמת הממשלה כממשלת חירום ששום סעיף במשא ומתן לא עוסק במשבר הבריאותי והכלכלי זה עלבון לציבור".

לפיד הוסיף "ממשלת נתניהו החמישית עם 34 שרים דואגת בעיקר לעצמה ולראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים. לפחות אל תקראו לזה ממשלת חירום".

גם יו"ר תלם בוגי יעלון תקף בחריפות את גנץ וכתב הבוקר "‏נשיא המדינה נמנע מלהטיל את הרכבת הממשלה על נאשם עם שלושה כתבי אישום חמורים. הנאשם נתניהו חושש (בצדק) מבג״צ, שימנע מנאשם להרכיב ממשלה".

יעלון הוסיף "מי עוזר לנתניהו לעקוף את הנשיא ואת בג״צ? בני גנץ! שקיבל מנדט כדי להלחם בשחיתות ולחזק את שלטון החוק. גם המגפה לא מכסה על המעילה באמון ועל הבושה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *