הנכד חשף: האדמו"ר רצה להצביע לכהנא

"המשפיע המוזיקלי" ר' מנדל ראטה חשף בעמוד הפייסבוק שלו: סבא, האדמו"ר משומרי אמונים, היה מצביע לכהנא אילולי היה אדמו"ר

האם האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל תמך בדרכה של 'עוצמה יהודית'? כך לפחות טען הלילה נכדו, ר' מנדל ראטה, המכונה "המשפיע המוזיקלי" בפוסט מיוחד בעמוד הפייסבוק שלו:

"האיש שבתמונה, עם הפנים הקדושות והמאירות כל כך, הוא הסבא שלי, האדמו״ר משומרי אמונים זצוק״ל.

ובכן, לא כולם יודעים, אבל הגיע הזמן לומר את זה בפירוש, סבא שלי האדמו״ר אחז בדיוק מתפיסת עולמה של ׳עוצמה יהודית׳. מניין אני יודע זאת?

אז קודם כל, זה מה ששמעתי מאבא שלי: ״ווען זיידי וואלט נישט געוועזן קיין רבי, וואלט ער געקליבן כהנא״.. ובתרגום: אם סבא לא היה אדמו״ר הוא היה מצביע לכהנא. (כאדמו״ר הוא לא הצביע כלל, ולחסידיו לא הורה כלום, והם מצביעים למעשה ליהדות התורה). כלומר, בהיותו אדמו״ר, חשש קצת להגיד את זה ברבים בצורה כזו, כי הוא היה מוגבל בתוך המערכת.

אך את השקפתו הימנית המובהקת הוא לא היסס לבטא בכל עת מצוא, אם לקהל חסידיו ושומעיו, ואם לאנשים שהיו נכנסים אליו לשמוע את דבריו. בשנותיו האחרונות הוא היה מקלל בכל סעודה שלישית את נשיא ארה״ב דאז, ברק אובמה, שעיכב את הבנייה ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים. לא היה עוד אדמו״ר כמותו שזעק כה רבות נגד הסכמי אוסלו ונגד ההתנתקות. ״כיצד אפשר לגרש יהודים מארץ ישראל? כך לפגוע באנשים משלנו ולאמלל אותם״? זעק סבי האדמו״ר נוכח ״גירוש גוש קטיף״. (בשיחה עם ישראל כהן, צוטט באתר כיכר השבת ביום פטירתו ה׳ אלול תשע״ב).

בראיון עם עורך עיתון ״בקהילה״ דיבר סבי על הסופות הגדולות שהיו בארה״ב שפינו אז מליוני אנשים מביתם וחלקם בכח, וראה בהם עונש ישיר מידה כנגד מידה על שהיתה היוזמת המרכזית לגירוש ופינוי יהודי גוש קטיף. את הנשיא לשעבר שמעון פרס כינה סבי ׳עוכר ישראל׳ ורוצח גלוי בגוף ובנפש, גם בגלל שהיה שותף לנזק הרוחני לילדי ישראל בתקופת העליות, ובעיקר בגלל שלחובתו נזקפים ״הסכמי אוסלו״. (צוטט בכיכר השבת י״ב תשרי תשע״ב). ליהודי חו״ל היה סבי קורא ואומר לברוח מחו״ל ולבוא לגור בארצינו הקדושה, ארץ ישראל. לא פעם שוחחתי עם סבא שלי שיחות בחדרו, וראיתי את חיבתו אל נוער הגבעות. הוא היה אומר לי: יש שם הרבה נשמות קדושות. וסיפר לי על נערים אלו שנכנסים אליו והוא רואה את שאיפותיהם וכיסופיהם לעבודת השם יתברך.

במפגש האחרון שבוע שעבר עם פעילי עוצמה יהודית, סיפר לי ברוך מרזל, איש חברון ופעיל המפלגה, שכאשר סבי נסע לחברון אל מערת המכפלה, הוא ירד במדרגות יחד עם ברוך ושאל אותו: אתה יודע היכן הוא המקום היחיד בו הקב״ה פוסק הלכה? וענה מיד: כאשר שרה אמינו ראתה את ישמעאל מצחק (בע״ז ג״ע ושפיכות דמים) אמרה לאברהם אבינו: גרש את האמה הזאת ואת בנה, ואברהם אבינו חשב אחרת, פסק לו השי״ת: כל אשר תאמר אליך שרה שמע בקולה. לגרש את הישמעאלים ׳מעודדי הטרור׳ מארצינו. אין דרך אחרת להילחם עם הרע. (אלא אם כן יסכימו לקבל שלטון ישראל כגר תושב בארץ כמובן).

סבי היה מאוד מאוד מחובר אל עם ישראל וכל ימיו עסק בקירוב לבבות. בצעירותו הלך להציל ילדי ישראל ניצולי השואה במעברות שרצו לשלחם לקיבוצים חילוניים, והכניס אותם למוסדות תורה ולישיבות, ובזקנותו, מול מחשבות השטנה של צוררי איראן, היה אומר: לו היה לי כח הייתי סובב בימים אלו מעיר לעיר ומכפר לכפר ומתריע בפני אחינו בני ישראל על המצב הקשה ומעורר אותם לחזור בתשובה. רק אם נחזור בתשובה נוכל להינצל מהצורר האיראני. ואם לסכם בשתי מילים: תורת ישראל, ארץ ישראל, ועם ישראל.

ובכן, אל תשאלו אותי מי הרב שלי ואיך אני מעיז להצביע למפלגה שאיננה על פי מסורת אבות. זוהי בדיוק מסורת האבות שלי. אז נכון שסבי לא אמר זאת בגלוי ברבים על אותה מפלגה, אבל כבר ידוע מהבני יששכר ומהרבי מאיז׳ביצא ומהשפת אמת, ש״תעלומות לב האבות מתגלים בצאצאים״. מה שבמחשבתם וסתר ליבם של הסבים, יוצא בגלוי בסוף אצל הצאצאים. לשם בדיוק כיוון סבי. ולמרות שלא בכל דבר אני בדיוק באותו ראש של סבי, אבל אני לוקח את ההשקפה הזו בדיוק מאותו מקום שהסבא לקח את זה. מקריאה בתורה ובדברי הנביאים, מהבנה פשוטה של דברי הזוהר הקדוש, ומתחושת הנשמה.

"בא הנכד והגשים את החזון של הסבא", סיים ראטה.

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אריה דרעי בראיון לספר ב-98: ש''ס מפלגת שמאל. בלי תמיכתנו לא היה הסכם אוסלו

    בספר – Dispatches from Palestine שפרסם Graham Usher מרואיינים
    פוליטיקאים ערבים ויהודים וגם מחבלים. ביניהם: יוסי ביילין, עזמי
    בשארה, מרוון ברגותי, אילן פפה, אריה דרעי ועוד.

    אומר למראיין: "וזכור שלולא תמיכת ש"ס לא היה הסכם אוסלו"

    בתשובה לשאלת המראיין באם ש"ס תוכל לשבת עם מרץ, עונה דרעי"
    ..עם יוסי שריד היה קשה אבל עם דדי צוקר הסתדרנו. צוקר אף נפגש עם הרב עובדיה.

    ומי יהודי טוב יותר?, שואל המראיין. נתניהו או פרס?
    תשובת דרעי: "כולם יודעים שבבחירות (1996) הרב עובדיה וחסידיו הצביעו לפרס"

    ומה דעתו של דרעי על פינוי יישובים ומה הוא אומר לאנשי היישוב הר ברכה.

    "אם 20 משפחות מהר ברכה, ליד שכם, ירצו להשאר תחת שלטון הרשות, אנו נסכים. אבל זה
    מיתוס להאמין שכל היהודים ישארו תחת שלטון ישראלי"

    ואין ניגוד בין הדיעות היוניות שלך ושל הרב עובדיה לבין דיעות מצביעי ש"ס?

    "אתה צודק. גם כיום רוב מצביעיו הנם מהימין. הם עדיין מתקופתו של בגין שגייס אותם
    בשנת 1976 כנגד הערבים".

    "זו חכמתו הגדולה של הרב עובדיה שהעביר את מצביעי הימין לש"ס שהנה מפלגת
    מרכז שמאל".
    "ובהקשר לתהליך השלום הייתי מגדיר את ש"ס כמפלגת שמאל"

    ומה דעתך על הרשות הפלסטינית?

    התרשמתי לחיוב עם אלה שנפגשתי אתם. היה לי דימוי של טרוריסטים. נפגשתי עם אבו מאזן, עבד רבו, דחלן ואחרים ולא היתה כל בעיה לדון אתם"

    וממשיך דרעי: " כולם יודעים שהפלסטינים הנם עם. אולי יש כמה חולים מהימין שלא חושבים כך"

    דרעי שמאל |
    הגב