הנעלבים ואינם עולבים – המאורע שהסעיר בשבועיים האחרונים את לונדון החרדית

כל הלילה לא יכול היה ראש הישיבה הרב שנייבלג לעצום עיניו מחמת הבושה שספג לעיני כל. אולם לאחר כמה שעות ארוכות, הבזיק בו לפתע רעיון…

לרבים מבין תושבי העיר לונדון, הייתה דוגמה חיה בשבת שעברה, פרשת וירא, שהמחישה יותר מכל את הזכויות הרבות הנזקפות למי שבולם פיו ושומע חרפתו ואינו משיב.

וכך הוא המאורע שהסעיר בשבועיים האחרונים את לונדון החרדית:

לפני קצת יותר מתשעה חודשים נכנס לבית המדרש של חסידי ויז'ניץ בלונדון אברך, שהתפרץ בצעקות לעבר ראש ישיבת ויז'ניץ בלונדון הגר"פ שנייבלג שליט"א, לאחר שהלה סירב לקבל את בנו לישיבה.

ראש הישיבה שמע את הצעקות. מרוב הלם ותדהמה, לא גונן אף אחד מהנוכחים על ראש הישיבה. הבושה הנוראה מההתפרצות כיסתה את פניו והוא קם ועזב את בית המדרש ללא אומר.

כל הלילה לא יכול היה ראש הישיבה הרב שנייבלג לעצום עיניו מחמת הבושה שספג לעיני כל בהתפרצות חסרת כל נימוס. אולם לאחר שעות ארוכות בהם לא יכול היה לעצום עיניו, הבזיק בו רעיון…

הוא נזכר שישנו אברך בקהילת ויז'ניץ בלונדון אשר ממתין להיוושע בזש"ק זה קרוב לשבע שנים. הרב שנייבלג הרים טלפון לאברך, בן למשפחת גפנר הידועה, ואמר לו כי הוא מעביר לו את זכויותיו בשל העלבונות אותם ספג בלילה, ובירכו שיהי רצון שזכויות אלו יעמדו לזכותו על מנת שייוושע בפרי בטן.

תשעה חודשים עברו מאז, ובשבת פרשת וירא ערך האברך הלונדוני קידוש לבתו הראשונה…

גיליון 'אספקלריא', מתך מאמרו של הגאון רבי מרדכי מלכא שליט"א, הרב הראשי לעיר אלעד

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *