הסגולה של הצדיקים: הרב הרמן העתיר למען יהודי אוקראינה

הגאון רבי שמעון הרמן, קיבץ קבוצה מתלמידיו והלך להעתיר בתפילה בציונם של הרש"ש וה'אור החיים' בהר הזיתים בירושלים, להצלחתם של כלל יהודי אוקראינה הנמצאים בימים אלו בצרה, בשל המלחמה הפוקדת אותם

הגאון רבי שמעון הרמן, קיבץ קבוצה מתלמידיו והלך להעתיר בתפילה בציונם של הרש"ש וה'אור החיים' בהר הזיתים בירושלים, להצלחתם של כלל יהודי אוקראינה הנמצאים בימים אלו בצרה, בשל המלחמה הפוקדת אותם.

לדבריו של הרב הרמן, בכל עת שהיו צרות לכלל ישראל, נהגו זקני ירושלים לפקוד את ציון הרש"ש ולהעתיר בו, ובזכות זה ראו ישועות. גם תפילה בציונו של ה"אור החיים" נודעה כפועלת ישועות בעת צרה.

הרב הרמן הוסיף וסיפר לתלמידיו את המעשה המפורסם שאירע בקיץ תש"ב, שבו הרה"ק רבי ישראל מהוסיאיטין זי"ע והרה"ק רבי שלמה מזוועהיל זי"ע העתירו בתחינה בציונו של ה"אור החיים" זי"ע ובכך עצרו באופן פלאי את הצורר הנאצי היטלר לפלוש לארץ ישראל דרך מצרים.

הרב הרמן המשמש בראש כולל "חיי תורה" בירושלים ובעל ה'ישע ימינו' על מסכתות בש"ס התייחס למלחמה באוקראינה ואמר כי "הבוטח בה' חסד יסובבנו. מי שישליך את מבטחו בה' – לא יינזק. בפרט כעת ערב ראש חודש אדר – שהוא זמן מסוגל לישועה ושמחה".

הרב הרמן בירך את יהודי אוקראינה על ציון הרש"ש ואמר: "הקדוש ברוך הוא יעזור, שהיהודים לא יינזקו במלחמה הזאת, ולא ייפגעו כל הבוטחים בה', וכל היהודים שנמצאים שם יזכו להינצל מכל צרה ויגון ומכל נגע ומחלה, השתא בעגלא ובזמן קריב ונאמן אמן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *