הסודות שחיזבאללה מנסה להסתיר

הטיפולים הנפשיים של פעילי הארגון השבים מהלחימה בסוריה

אתר לבנוני חושף את קיומם של 3 מרכזי טיפול נפשי של חזבאללה בעיר צור ובכפרי "קו העימות לשעבר" (טרם נסיגת צה"ל מדרום לבנון).

ע"פ אותו אתר מרכזים אלו הם"הסוד המביש" של חזבאללה שכן חשיפתם פוגעת בתדמית "לוחם הברזל הבלתי מנוצח" שמנסה לטפח חזבאללה סביב אנשיו.

האתר מביא את דבריו של פעיל חזבאללה לשעבר שמסביר כי צעירים לבנונים רבים הוטלו אל המערכה בסוריה ע"י חזבאללה, כשהם חסרי כל נסיון צבאי. הלחימה בסוריה, הוסיף הפעיל, היתה אינטנסיבית ואכזרית ויצרה לחץ נפשי על הפעילים, כזה שלא ניתן לעמוד בו לאורך זמן.

לדבריו, רבים מהפעילים ששבו מסוריה ללבנון הפכו ל"פצצות זעם מהלכות" ולא מצאו את מקומם מחדש בחברה הלבנונית. חזבאללה מטפל בהם בחשאי מחשש שהסוגיה המורכבת מבחינתו תתפוצץ באופן פומבי.

האתר קושר בין סוגיית הטיפולים הנפשיים של פעילי חזבאללה ששבו מסוריה ובין תקרית שאירעה בצור לפני שבוע בה וסאם ג'היר, פעיל לשעבר בכוח רצ'ואן (יחידת העילית של חזבאללה) זרק 3 רימונים לעבר רכב ופצע אדם. הגרסה הרשמית שניתנה כהסבר לאירוע היתה "מצבו הנפשי" של ג'היר, ששב ללבנון מהלחימה בסוריה ו"נזרק" מעבודתו בחברת מוקשים איראנית בדרום לבנון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *