הסיבה לבחירות שבפתח? יועצו של טראמפ טוען "בקרוב תחול ריבונות"

יועצו הבכיר לשעבר של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ מבהיר לעיתון ישראל היום: "ריבונות? לא שאלה של אם, אלא של מתי, ההסכם עם האמירויות – צעד נכון של נתניהו, יש תקווה להתקדמות גם עם שכנים ערבים אחרים". על יהודה ושומרון אמר: "אפשר לפעול בעניין במועד מאוחר יותר"

יועצו הבכיר לשעבר של הנשיא טראמפ, ג'ייסון גרינבלאט, קורא למי שהתנגדו למהלך הריבונות "לשקול מחדש את גישתם". גרינבלאט לא ציין במי מדובר, אך נראה כי הכוונה היא גם לחוגי הימין בישראל, שיצאו בחריפות נגד תוכנית טראמפ ובכך תרמו לעיכוב בביצוע מהלך הריבונות. בשיחה הוסיף גרינבלאט כי הוא עדיין מאמין שהריבונות "אינה שאלה של 'אם' אלא של 'מתי'".

לשאלה מדוע בעצם מהלך הריבונות ירד מהשולחן אחרי הכל, היתה הצהרה של הנשיא כי "ישראל יכולה להחיל את החוק באזורים המדוברים" אמר: "אני לא מאמין שהריבונות 'ירדה מהשולחן' לצמיתות, ואני בהחלט מקווה שזה לא כך. אני חושב שלצדדים היתה סיבה לבחור במילה 'להשעות'. עם זאת, אני חושב שראש הממשלה נתניהו קיבל את ההחלטה הנכונה, שהיא לבקש את הסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות, ולעבוד בנושא יהודה ושומרון בהקשר הנכון במועד מאוחר יותר. הגישה שנקט ראש הממשלה, בעבודה צמודה עם הנשיא טראמפ והבית הלבן – לטעמי, הבית הלבן התומך ביותר עבור ישראל מאז ומעולם – מאפשרת לישראל להתקדם בשיטתיות עם איחוד האמירויות, ובתקווה גם עם שכנים ערבים אחרים, בלי לוותר על מה שאני רואה כטענות הצודקות של ישראל".

ולגבי האם יש סיכוי שמהלך הריבונות יבוצע ומה צריך לקרות לשם כך אמר: "אני בהחלט מקווה שכן. אני מקווה שלא מדובר בשאלה אם, אלא מתי. אני חושב שמי שהתנגדו למה שקרה ביטול הריבונות כרגע, צריכים לשקול מחדש את הגישה שלהם. קשה לקבוע כרגע מה צריך לעשות כדי ליישם את הריבונות. אני חושב שהישראלים צריכים לתת לראש הממשלה נתניהו את חופש הפעולה הדרוש לו כדי לעשות את הטוב ביותר עבור מדינת ישראל על בסיס כולל. בעיניי, סוגיית הריבונות אכן חשובה מאוד, אך היא אינה הנושא היחיד שיש להביא בחשבון".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *