הסכם קיבוצי לאחים ולאחיות ב"מעייני הישועה"

כ-450 האחים והאחיות בביה"ח החרדי בבני ברק יזכו לראשונה להצמדת תנאי שכרם לנהוג במגזר הציבורי ולהגדלה משמעותית של הפרשותיהם לפנסיה. עוד כולל ההסכם: מענקים, תוספות על משמרות ועוד. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסכם במעייני הישועה מוכיח כי התאגדות בהסתדרות מצמצמת פערים חברתיים. כעת נירתם להשלמת המשימה לשיפור ולחיזוק התנאים של שאר הסקטורים בביה"ח"

ההסתדרות, ועד האחיות והאחים בבית החולים החרדי "מעייני הישועה" בבני ברק והנהלת המרכז הרפואי חתמו על הסכם קיבוצי פורץ דרך שיסדיר לראשונה את תנאי העסקתם של כ-450 אחיות ואחים בבית החולים. עובדי מעייני הישועה הינם חלק מכ-800 אלף עובדים במשק הישראלי המאוגדים בהסתדרות. עם זאת, נשאר לפתור את בעיית עובדי מינהל המשק שטרם הגיעו להסדר.

עם חתימת ההסכם לסקטור האחיות והאחים במעייני הישועה, ההסתדרות תמשיך ותפעל מול הנהלת בית החולים למען שיפור תנאי העסקתם של שאר עובדי המוסד והסדרתם במסגרת הסכם קיבוצי.

ההסכם נחתם בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן, מנכ"ל האיגוד עו"ד אורי פליישמן, יו"ר ההסתדרות במרחב רמת-גן בני-ברק אבי גלילי, יו"ר ועד האחים והאחיות דבי בק ונציגי הנהלת בית החולים בראשות המנכ"ל שלמה רוטשילד.

ההסכם מביא לשיפור משמעותי בתנאי השכר של האחיות, לרבות שיפור של עשרות אחוזים בהפרשות הפנסיוניות שלהן, שכן הוא קובע כי גם על רכיבי "עבודה נוספת" ישולמו הפרשות פנסיוניות.

ההסכם אף קובע כי תנאי השכר של האחים והאחיות יעודכנו בהתאם לנהוג במגזר הציבורי, תוך השוואת תשלום "תמריץ שנתי" כנהוג לעובדי המגזר הציבורי. בנוסף לכך, אחת לשנה יחולק "מענק יובל" בשיעור 60% מהשכר החודשי של כל אחד מהעובדים שצברו ותק של 25 שנה בבית החולים ו/או בית חולים ציבורי אחר.

הצדדים הסכימו בנוסף כי אחיות שישלימו 40 שעות שבועיות יזכו לתוספת שכר מיוחדת החל מהשעה ה-36, וכי תיפתח קרן השתלמות רטרואקטיבית לכל עובד שישלים ארבעה חודשי העסקה. במקביל, עובד שישלים 18 חודשים יקבל מעמד של קביעות.

כחלק מההסכם הוסדרו מנגנונים משותפים לתיאום בין נציגות העובדים להנהלה בכל הקשור לאיוש משרות פנויות חדשות לעובדים קיימים, ניוד עובדים וסיום העסקה. כמו כן יוקצו לראשונה לנציגות האחיות שעות עבודה ייעודיות בתשלום למטרת פעילויות מטעמן וכן חדר לפעילות הוועד.

עוד קובע ההסכם כי תוקם קרן ימי מחלה מיוחדת לצורך קידום רווחתם של עובדים שמיצו את מכסי ימי המחלה שלהם. זאת כחלק מההסכמה בין ההנהלה לנציגות העובדים על הצורך לתת מענה לעובדים החולים במחלות קשות.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על חתימת ההסכם ואמר: "התאגדות בהסתדרות מצמצמת פערים חברתיים, ואת זאת אנו מוכיחים עתה עם הסכם היסטורי ופורץ דרך שיביא לשיפור משמעותי בתנאי העסקת האחים והאחיות בבית החולים מעייני הישועה. אני מודה לאילנה כהן ולאורי פליישמן מהסתדרות האחיות וליו"ר המרחב אבי גלילי על המאמצים והנחישות להביא את המו"מ לסיום ולחתום על ההסכם הקיבוצי. כעת נירתם להשלמת המשימה לשיפור ולחיזוק התנאים של שאר הסקטורים בבית החולים".

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן: "אני מקדמת בברכה את אחיות מעייני הושעה למשפחת הסתדרות האחיות. האחיות שחתרו לחתימה על הסכם היסטורי זה, שוב מוכיחות כי הן גורם מוביל, מרכזי ומשמעותי ביצירת שינוי במערכת הבריאות. ההסכם משקף את מנעד האחריות הרחב של הסתדרות האחיות בין המטופלים וזכויות האחיות והאחים".

מנכ"ל הסתדרות האחיות, עו"ד אורי פליישמן: "ההסכם אליו הגענו לאחר הידברות ממושכת מהווה צעד היסטורי לשיפור נדרש והכרחי בתנאי העסקת ציבור האחים והאחיות במגזר החרדי. הצלחנו להוכיח כי בין הצדדים למו"מ עמד מכנה משותף שהוא הרצון לשרת, לטפל ולדאוג הן להטבת מצבם של המטופלים והן לדאגה לזכויות העובדים תוך הבנה לחשיבות חוסנו של בית החולים".

יו"ר ההסתדרות במרחב רמת גן-בני ברק, אבי גלילי: "אני מברך על ההסכם ואת העובדות והעובדים על השיפור המיוחל בתנאי העסקתם. תודה לשלמה רוטשילד שהוא המנכ"ל הראשון של בית החולים שניאות להרים את הכפפה ופעל לחתימת ההסכם מול ההסתדרות, וכן לאילנה כהן ואורי פליישמן על העבודה המשותפת והמקצועית".

יו"ר ועד האחיות, דבי בק: "בזכות ההתאגדות שלנו עשינו היסטוריה במגזר החרדי. כמובן שיש עוד מה להשיג ולאן לשאוף אך אני מברכת על ההסכם אליו הגענו ומודה לכל השותפים לו על הנחישות ושיתוף הפעולה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *