כמעט לינץ' בכפר ערבי בגליל: ניידות הוצתו שלושה שוטרים ואזרח נפצעו. צפו

המתפרעים פרצו לניידות המשטרה גנבו מתוכו את הציוד בעוד שאחרים הציתו 2 ניידות משטרה שחנו בסמוך. כוחות גדולים הוזנקו למקום להשבת הסדר.

עימותים פרצו בין כוח שיטור שהוזנק בעקבות חשד לארוע ירי בכפר דיר אל אסד לבין אזרחים. במהלך העימותים נורו יריות. 3 שוטרים נפצעו באורך קל כתוצאה מאלימות ואזרח (43) נפצע באורח קשה מירי.

כח שיטור שהוזנק למשמע יריות הגיע למתחם בו התקיימה חתונה שבמהלכה, על פי החשד, נורו יריות. השוטרים ששוחחו עם בעל השמחה בפתח המתחם, הותקפו על ידי חלק מהחוגגים ועל ידי תושבים נוספים שהגיעו מחוץ למתחם. השוטרים ביצעו ירי הרתעה באויר, בהמשך המתפרעים פרצו לניידות המשטרה גנבו מתוכו את הציוד בעוד שאחרים הציתו 2 ניידות משטרה שחנו בסמוך. כוחות גדולים הוזנקו למקום להשבת הסדר.

מפקד תחנת מג'ד אל כרום סגן ניצב יקי אוחנה אמר: "קבוצה מאוד גדולה של פורעי חוק תקפו שם את השוטרים, מנעו מהם להיכנס למקום שמתבצעת בתוכו ככל הנראה עבירה. אין מצב שזה יקרה במדינת ישראל. לא בדיר אל-אסד, לא בכפר סבא ולא בבענה. ולכן אנחנו נבוא בחשבון עם כל אותם פורעי חוק שברחו ומסתתרים כרגע, אנחנו נגיע אליהם ביום ובלילה. עד שלא נסיים את המעצרים של כל אחד מהם ולמצות את הדין אנחנו לא נפסיק להפעיל כוחות בכפרים דיר אל אסד ובענה".

משטרת ישראל מסרה: שוטרי משטרת ישראל פועלים בתוך ישובי החברה הערבית ומוזנקים לכל ארוע ירי, מצב בו שוטרים המגיעים לתת שירות לאזרחים ולשמור על ביטחונם, ומוצאים את עצמם מותקפים על ידי המון לא – יעבור בשתיקה. המשטרה תפעל במלוא הנחישות ותוך הפעלת כל האמצעים העומדים לרשותה לאיתור ומעצר העבריינים, ולהבאתם לדין.

בתגובה לתקרית הירי בדיר אל אסד במהלך השבת, ‏שבמהלכן נורה אזרח והוצתו ניידות משטרה, מסר השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: ״אירועי השבת בדיר אל-אסד קשים ביותר. אני נמצא בקשר רציף עם מפכ״ל המשטרה ושאר הגורמים ומקבל עדכונים שוטפים על הנעשה במהלך הארוע ואחריו״.

השר הוסיף, ״ביקשתי מהמפכל לערוך תחקיר מהיר ולהגיש לי את מסקנותיו תוך 24 שעות. מח״ש, כמובן, תקיים חקירה עצמאית״.

לבסוף סיכם השר בר-לב, ״אין שום הצדקה לאלימות מכל סוג שראינו היום. בוודאי לא לירי אלא במקרה של הצלת וסכנת חיים. תושבי דיר אל-אסד שהגנו על השוטרות שהותקפו בשטח וחילצו אותן, ראויים לשבח ולציון. אני קורא לשמירה על השקט ולהרגעת הרוחות״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *