הסקרים המדאיגים והספינים: כך נתניהו מנסה להמנע מבחירות חוזרות

בליכוד מודאגים בעקבות סקרים פנימיים שנערכו בליכוד בימים האחרונים מראים שהליכוד בראשות נתניהו לא מצליחה לעבור את ה-30 מנדטים לטובל ליברמן, נתניהו הפריח בלון ניסוי עם הערבים וכעת הוא פונה לכחול לבן, אלא ששם הוא זוכה להתנגדות מצד לפיד, והחרדים? הם חוששים מסכין בגב

בליכוד מודאגים בעקבות סקרים פנימיים שנערכו בליכוד בימים האחרונים מראים שהליכוד בראשות נתניהו לא מצליחה לעבור את ה-30 מנדטים. על פי הפרסום בידיעות אחרונות נתניהו רחוק מלגבש 61 חברי כנסת שיתמכו בו לאחר שליברמן מקבל 14 מנדטים בסקרים. ברגע שראש הממשלה נחשף למספרים נחשף למספרים הללו הוא מנסה את כוחו בביטול הבחירות.

הכתבת דפנה ליאל פרסמה בערוץ החדשות תסריט שבו הציגה כיצד נתניהו מנסה לתמרן ולהמנע מבחירות: ובכן: בתחילה הפיץ מקורבו נתן אשל שני מאמרים ב"הארץ" ו"מקור ראשון" שבהם כתב שהגיע הזמן לברית בין הימין לערבים. לאחר שבימין הגיבו בהלם כעת מנסה נתניהו להביא לביטול הבחירות.

הסיכויים למהלך נמוכים מאוד, שכן יידרשו לפחות 80 ח"כים כדי שהמהלך יוכשר מבחינה משפטית. אבל מכיוון שיש מפלגות כמו החרדיות שיתנגדו למהלך באם נתניהו לא יצרף אותם אזי שנתניהו מסונדל.
בכדי ש"כחול לבן" תיכנס לממשלה זה יהיה אולי עם 20 חברי כנסת. מה שמלמד שנתניהו מתרחק ממספר הקסם – שמונים ח"כים.

לפיד, פרסם היום בצהריים ציוץ שמבהיר את עמדתו. "אני מבין שאנשים מתקשים לקבל את זה, אז אני אגיד את זה פשוט – אנחנו לא נשב עם נתניהו", כתב. "אנחנו נשמח מאוד לממשלת אחדות בראשות כחול לבן עם הליכוד, לא עם נתניהו. אין שום בעיה לשבת עם הליכוד בממשלת אחדות לאומית, עם נתניהו לא נשב. שייקחו מי שהם רוצים – יולי, גדעון, ישראל, מי שהם רוצים".

נתניהו שחושש שהחרדים לא יתמכו בהצעה הכחיש את הפרסומים על ממשלת אחדות: "בשום שלב לא הוצעה רוטציה, עד לרגע זה אין קשר בין הליכוד לכחול לבן ואין לי שום כוונה לוותר על שותפיי הטבעיים לממשלת הימין"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *