הסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת ארקיע, על רקע כוונת החברה לפטר מאות עובדים

ההסתדרות הכריזה לפני זמן קצר סכסוך עבודה דחוף בחברת ארקיע, על רקע כוונת החברה לפטר מאות עובדים בעקבות סגירת שדה דב ולהוציאם כבר עתה לחופשה כפויה בת שבוע.

ברקע לסכסוך, שהוכרז לבקשת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בעצה אחת עם יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי המלווה את עובדי ארקיע, השלכות מרחיקות לכת על ציבורי עובדי ארקיע וזכויותיהם, בעקבות סגירתו של שדה התעופה. על אף שביטחונם התעסוקתי של עובדי ארקיע, הוסדר בהסכם הקיבוצי שנחתם בין הצדדים בשנת 2013, תוך התייחסות לאפשרות שתופסק פעילותו של שדה דב, עולה כי בכוונת החברה לבצע פעולות חד-צדדיות בהן פיטורי מאות עובדים, ללא שיתופה כמתחייב של נציגות העובדים.

לצד עילות הסכסוך, עומדת קריאתה של ההסתדרות להנהלת ארקיע, למלא את חובתה כחוק, לעצור את הצעדים שמנוגדים להוראות ההסכם הקיבוצי, ולפעול בשיתוף פעולה עם ההסתדרות וועד עובדי ארקיע, על מנת לבחון את החלופות שמייתרות את פיטורי העובדים ולהגיע להסדרה מוסכמת של הסוגיה.

לצד הכוונה החד-צדדית לפטר עובדים, לתדהמת נציגות העובדים התברר הבוקר כי אין בכוונת הנהלת מנכ"ל ארקיע ניר דגן להעביר את עובדי החברה המועסקים בשדה דב לנתב"ג, וכי לא נעשתה על ידיו כל היערכות לצורך עבודת ארקיע בשטחי נתב"ג.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *