הסתירו מהעולם את הקורונה: המסמכים שמביכים את סין

רשת סי אן אן חושפת הבוקר מסמכים פנימיים של הממשל הסיני ובהם נטען כי בסין ידעו על התפרצות הקורונה בווהאן, הרבה לפני שיצאו הדיווחים לעולם

רשת סי אן אן חושפת הבוקר מסמכים פנימיים של הממשל הסיני ובהם נטען כי בסין ידעו על התפרצות הקורונה בווהאן, הרבה לפני שיצאו הדיווחים לעולם, אך הם חיכו זמן רב עד שעדכנו את שאר העולם. על פי המסמכים, הודעה מוקדמת יותר הייתה עשויה למנוע את ההתפרצות החמורה בשאר המדינות.

עוד נחשף כי סין הסתירה גם את מספרי התמותה וההדבקה האמיתים בשטחה מהמגפה. כך למשל, היום החמור ביותר של המגפה באזור המדובר היה ב-17 בפברואר 2020, שבו מתו 196 אנשים עם סימפטומים של נגיף הקורונה, אלא שבאותו היום סין הכריזה על 93 מתים בלבד. בנוסף, ב-10 בפברואר המסמכים מראים שהיו קרוב ל-6,000 מקרים בחבל חובאי, כאשר באותו היום סין בחרה לדווח רק על 2,500 נדבקים חדשים במדינה.

יאנזונג הוואנג', חבר בוועדת הבריאות הגלובלית במועצה ליחסי החוץ האמריקנית, אמר כי "היעדר שקיפות תרמה מאוד למשבר הזה".

המדליף, שעבד במערכת הבריאות הסינית הוא זה את המסמכים לרשת CNN, שם ביקשו לוודא את אמינותם של המסמכים, ולכן הם עברו ניתוח מעמיק על ידי מומחים מרחבי העולם שאישרו את הממצאים.

לרשויות בסין לקח 23 ימים בממוצע, מהרגע שאדם גילה תסמיני קורונה, ועד שאובחן כחולה, מה שמעלה סימני תהיה לגבי המידע.

דוברת משרד החוץ, של סין טענה: "כבר זמן מה שפוליטיקאים אמריקנים מנסים לתקוף ולהאשים את סין, ולהפיץ עליה מידע לא נכון. זה מטעה את הציבור האמריקני ועוד מדינות מערביות, שלא יודעים מה האמת לגבי המאבק של סין במגפ

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *