העזת פנים כנגד גדול בישראל

התנועה הרפורמית ונשות הכותל בעתירה שהוגשה היןם לבג"צ כנגד הגאון הרב דוד יוסף

התנועה הרפורמית ונשות הכותל החציפו פניהם והגישו עתירה כנגד הגאון הרב דוד יוסף שליט"א.

בעתירה החצופה כתבו כי: "הרב יוסף עושה שימוש במשרתו הציבורית מזה מספר שנים על מנת לבזות ולהסית כנגד התנועה הרפורמית וכנגד נשות הכותל, וכן קורא ללא כחל וסרק לתמיכה במפלגת ש"ס. למרות ההפרה הברורה והמתמשכת של הדין המשמעתי החל עליו, לא ננקטו נגדו הליכים משמעתיים. אוזלת היד של נציבות שירות המדינה והגורמים הנוספים האמונים על הדין המשמעתי של רבני שכונה היא חמורה ומחייבת את התערבות בית המשפט. על השירות הציבורי לשקף נורמות של סובלנות וכבוד לציבורים השונים בחברה הישראלית ולהתנער מהתבטאויות מסיתות ומבזות."

לטענת העותרות, "הרב דוד יוסף הוא רב שכונת הר נוף בירושלים, וככזה הינו עובד המועצה הדתית, אשר כפוף לדין המשמעתי החל על עובדי המדינה.

בעודו בתפקידו הציבור- הממומן מכספי הציבור כולו- מתבטא הרב דוד יוסף מזה שנים באופן מסית ומבזה כנגד התנועה הרפורמית בישראל – קהילותיה וחבריה, כנגד נשות הכותל וכנגד בית המשפט העליון. הרב אף הביע תמיכה ביו"ר ארגון להב"ה, בן ציון גופשטיין, המואשם בהסתה לגזענות והסתה לאלימות. בנוסף, הרב דוד יוסף הביע תמיכה פומבית וקריאה להצביע למפלגת ש"ס.

בהתבטאויות אלה הפר הרב יוסף את הדין המשמעתי החל עליו – הן משום שמדובר בהתנהגות באופן שאינו הולם את תפקידו או התנהגות שעלולה לפגוע בתדמית או בשמו הטוב של שירות המדינה כקבוע בחוק שירות המדינה (משמעת) והן משום שמדובר על התבטאויות מפלגתיות אסורות בניגוד לקבוע בחוק שירות המדינה (סיוג פעילות מפלגתית ומגבית כספים)".

להלן דוגמאות למספר התבטאויות שמופיעות בעתירה:

– "אבי מורי ייסד את התנועה הזו, וזה היה בנפשו הדבר, שצריכים להצביע ש"ס, ולכן אני אומר גם פה עוד פעם אני חוזר ואומר, כל הספרדים, אם ראשי הישיבות שלהם אומרים להם להצביע ג', שלא יישמעו להם"

– "שכל אחד ילך וימלא את חובתו הקדושה להצביע ש"ס! רק ש"ס! ש"ס הייתה התנועה של אבא. יהודי ספרדי שלא מצביע ש"ס למעשה חלילה חלילה הוא פוגע בכבודו של אבא, כבודו של אבא זה להצביע אך ורק ש"ס"

– "צריך לעמוד בכל מקום ולספר את השקר של הרפורמים… התנועה שלהם, כל המהות שלה הייתה להידמות לגויים. הם בנו את הטמפל שלהם כמו כנסיה של נוצרים, הם הכניסו עוגב בשבת לתפילה, כמו אצל הנוצרים… בסידורים הרפורמים עד היום בכל מקום שכתוב ציון וירושלים… הם מחקו את זה, אין. אז ריבונו של עולם, הם לא מאמינים בירושלים. הם לא מאמינים בציון. אז מה להם ולכותל המערבי?… מה פתאום הם רוצים חלק בכותל? באמת הם רוצים להתפלל? לא! הכל זה להכעיס, הכל זה להתגרות"

– "הם אומרים שהם מאמינים באלוקים, ככה הם טוענים, אני לא יודע איך אפשר להאמין בתורה מצד אחד ולאכול חמץ. בכל אופן, הם, אצלם, התיאוריה, זה הרשע. הרשע של ההגדה זה הרפורמי"

– "המטומטמות האלו מניחות תפילין… אין דבר כזה מניין של נשים. אין דבר כזה לפי חז"ל. אז הן בועטות ברגל גסה בדברי חז"ל, כן? אז הן אפיקורסיות. ממש אפיקורסיות. ואז הן באות לכותל בפריצות כזאת, לזעוק, לבוא ולצעוק ולשיר בקול רם. זו פריצות! זה ההיפך מצניעות. ממש כך. נשות הכותל זה פריצות!".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *