העיר החרדית שנבחרה להיות ראשונה בפיילוט של משרד התחבורה

רכסים נבחרה להיות הראשונה בפיילוט לשריון מקום נסיעה בימי שישי ומוצ"ש

שירות חדש של חברת 'אגד', אמור להקל על נוסעי התחבור הציבורית בימי שישי ומוצאי שבת. השירות מאפשר לנוסע לשריין מקום מובטח באוטובוס בימים אלו שבהם יש עומס רב על התחבורה הציבורית. השירות נועד לתת לחברה מידע מדויק על כמות הנוסעים הצפויה בשעות העומס. בהתאם לכך להעמיד מספר גדול יותר של אוטובוסים בנקודות הביקוש.

היישוב שנבחר להתחיל בו את הפיילוט, הוא היישוב החרדי רכסים. הפיילוט החל לפעול בשבועות האחרונים בקו האוטובוס 996 מרכסים לירושלים.

התהליך כולו נעשה בצורה קלה ופשוטה, באמצעות פנייה למוקד אגד במספר: 2800*. שריון הנסיעה אינו כרוך בתשלום. בפרסומי החברה הודגש, כי לא מדובר בשריון של מקום נסיעה ספציפי אלא בהענקת ביטחון לנוסע שיוכל לדעת בוודאות שהחברה תעמיד לרשותו בזמן שביקש תחבורה. הפיילוט שאמור להתרחב לערים חרדיות נוספות, אמור לפתור את המחזות השכיחים בריכוזים החרדיים, של אוטובוסים עמוסים החולפים על פני תחנות מלאות בנוסעים החפצים להגיע ליעדם בימי שישי ובמוצאי שבת.

ביישוב רכסים הביעו סיפוק מהחלטת חברת 'אגד' להתחיל את הפיילוט דווקא ביישוב רכסים. ביישוב רכסים פועלים קווי תחבורה סדירים לכל הריכוזים החרדיים. קווי התחבורה מתוגברים בימי שישי וערבי חג ובמוצאי שבתות, על מנת לתת מענה לביקוש לתחבורה ציבורית לריכוזים החרדיים ומהם.

בתקופה האחרונה חווה רכסים פריחה גדולה וגידול במספר התושבים שרוכשים דירות ביישוב ובפרויקטים החדשים ההולכים ונבנים ביישוב. כמו כן, ישנה פריחה של עולם התורה ברכסים בגידול מבורך של לומדי התורה בישיבות שקבעו את מושבם בישוב החרדי הצפוני. הגידול משפיע על היקף השימוש בתחבורה הציבורית והצורך של משפחות מהיישוב ושל בחורי הישיבות, בתחבורה זמינה ונוחה בעיקר בימי שישי ערבי חגים ומוצאי שבת. ברכסים מקווים, כי הפיילוט ינחל הצלחה וכבר בקרוב יהיה ניתן להרחיב אותו לקווים נוספים מהיישוב רכסים ואליו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *