העיתונאית הבכירה גילתה: "ביבי ושרה ביקשו ממני לעשות תחקיר"

בראיון לפודקאסט "השבוע" של "הארץ", סיפרה התחקרינית אילנה דיין כי בסוף שנות ה-90, בעקבות תחקיר "ידיעות אחרונות" על יחסה של שרה נתניהו לעובדות מעון ראש הממשלה, ביקשו ממנה נתניהו ורעייתו לעשות תחקיר נגדי, שיפריך את הטענות.

בראיון לפודקאסט "השבוע" של "הארץ", סיפרה התחקרינית אילנה דיין כי בסוף שנות ה-90, בעקבות תחקיר "ידיעות אחרונות" על יחסה של שרה נתניהו לעובדות מעון ראש הממשלה, ביקשו ממנה נתניהו ורעייתו לעשות תחקיר נגדי, שיפריך את הטענות.

לטענת דיין: "נדמה לי שהמפגש המשמעותי הראשון, מעבר לערבי בחירות שסיקרתי, וסיקרתי את כל ערבי הבחירות של הליכוד מאז 88', היה ב-97'. 'עובדה' הייתה בת ארבע. ואני מקבלת טלפון מהעורכת, אחרי שפורסם התחקיר ב'ידיעות אחרונות', התחקיר על שרה והנעליים, הפעם המכוננת ההיא. אומרים שזה הגיליון הכי נמכר של ידיעות אי פעם… ואומרים לי 'ראש הממשלה על הקו'. זה נשמע לי ממש מוזר, הייתי בטוחה שזה יגאל שילון או משהו. לא היו אז טלפונים ניידים. מעבירים לי את ביבי, זה באמת היה הוא על הקו. 'אני מזמין אותך לבוא אליי הביתה לבלפור', הוא אמר, עוד לא קראו לזה בלפור אז. הוא רוצה שאעשה כתבת תחקיר נגדית. פגשתי אותו ופגשתי גם את שרה, והיא גם הסבירה לי איך אפשר לעשות כתבת תחקיר נגדית".

דיין, ממשיכה: "הבנתי, למרות שהייתי אז עיתונאית מאוד צעירה, ומאוד נרגשת, שאת הדבר הזה אני צריכה להוריד מהפרק. אמרתי 'תשמעו, זה לא יקרה'. שרה גם השאירה אותנו לבד באיזשהו שלב. בעלי חיכה בחוץ, זה היה באיזה אחת עשרה בלילה, ולקח שעה עד שנכנסתי, כל העסק היה משונה. אבל אמרתי לו 'תשמע, אני רוצה לעשות איתך ראיון, אני רוצה שרובו יהיה על הדברים שאתה עוסק בהם כראש ממשלה, והוא יהיה גם על העניין הזה. זה יהיה ראיון בשידור חי'. וכך היה".

בשיחה התייחסה דיין לראיון הראשון שלה עם נתניהו. "ואני זוכרת גם תוך כדי הראיון שהיו כבר ניצנים של היכולת שלו לשלוט במדיום, של היכולת שלו לפלרטט עם המצלמה", אמרה. "אבל אם אתה לוקח את זה פאסט פורוורד ל-2016, לאותה תגובה מפורסמת, לאותו תחקיר אקווריום מפורסם, זה באמת, אני לא יודעת להגיד לך 'שני אנשים שונים', אבל בוודאי שתי הוויות שונות של היחס כלפינו. באמצע, עשיתי תחקיר על אסון השייטת שהיה בשלהי 97', משהו כמו שמונה חודשים אחר כך. תחקיר שלא הבשיל, רק 20 שנה אחר כך עמרי אסנהיים הצליח להביא את התחקיר שאז אני לא הצלחתי, ובאתי לנתניהו כשהוא כבר היה ראש האופוזיציה. באתי אליו ללשכתו בתל אביב ועשיתי איתו ראיון על האירוע ההוא. אני באותה עת הנקתי את הבן הצעיר שלנו ואתה לא מאמין, ביקשתי ממנו רשות, שאבתי חלב – בלשכה. שמתי את זה בפריזר. זה כל מיני סיטואציות שלא מחוברות למה שקורה שנים אחר כך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *