העיתונות בשוויץ מסיתה נגד החרדים: "מטנפים את ארוזה"

"הם מתנהגים כאילו הם נמצאים בישראל", כך טוענת תושבת העיירה ארוזה (Arosa) בשוויץ שאליה מגיעים אלפי חרדים. "הם צועקים באוטובוסים, דוחפים ומתנהגים בצורה שסותרת לגמרי את התרבות שלנו. הם פשוט מתעלמים מאתנו גם כשמעירים להם על זה. כשאתה בא לארץ אחרת תתנהג בהתאם לכללים של תושבי המקום"

באתר מקאו פורסמה היום כתבה נרחבת על כך שהתיירים החרדים שמציפים את שווייץ מלינים על הרי הזבל שמשאירים אחריהם התיירים החרדים שמגיעים בהמוניהם בשנים האחרונות. "הם מתנהגים כאילו הם נמצאים בישראל", כך טוענת תושבת העיירה ארוזה (Arosa) בשוויץ שאליה מגיעים אלפי חרדים. "הם צועקים באוטובוסים, דוחפים ומתנהגים בצורה שסותרת לגמרי את התרבות שלנו. הם פשוט מתעלמים מאתנו גם כשמעירים להם על זה. כשאתה בא לארץ אחרת תתנהג בהתאם לכללים של תושבי המקום".

"אני עשר שנים עובד כנהג אוטובוס ולא נתקלתי במראות כאלה וזה קרה עוד ביום ההולדת שלי", צוטט נהג אוטובוס דימטרי שמו, בראיון לאתר מקומי. "הם השאירו אחריהם עשרות בקבוקים ריקים, כוסות, שקיות, שאריות של פיצוחים וערימות של אוכל וזבל. שמתי מסיכה על הפנים כדי לנקות את האוטובוס".

צריך להבין שבשנים האחרונות מעמד הביניים בציבור החרדי התחזק. יותר בני זוג חרדים עובדים, הם חוסכים כסף ומרשים לעצמם לטוס לחו"ל", מסביר למאקו כתב רדיו 'קול ברמה', ישראל כהן. "הם מעדיפים לטוס בקבוצות, בין השאר כי המחירים בבתי המלון ובדירות שהם שוכרים זולים מאוד יחסית לנופש בישראל אשר היה עולה להם פי כמה".

הפרסומים נגד חרדים נובעים מבורות ואנטישמיות. עושים יותר מדי הכללות", טוען כהן. "קודם כל שיגידו תודה שעשרות אלפי חרדים ממלאים את אתרי הסקי שבקיץ היו נטושים ללא מטיילים. המקומיים  מרוויחים מהם המון כסף, מהשכירות, האוכל והקניות שהם עורכים. יש מקרים נקודתיים והם מטופלים ועובדה שיצא עכשיו מדריך מסודר עבור כל מטייל או מארגן בחברות נסיעות שהמטרה שלו להעלות את המודעות בקרב הנוסעים ולמנוע אי נעימויות".

רב באחת החצרות בשוויץ מציין כי בעקבות המקרים הרבים פורסם מדריך שנועד עבור החרדים שמטיילים במקום ואומר כי: "המדריך נועד כדי למנוע חיכוכים ומריבות עם המקומיים ולאפשר לנו ולהם לחיות בשלום וליהנות מהחופשה בלי שיהפכו את כל התיירים החרדים לבעייתים. מה, אין מטיילים חילונים שעושים דברים נוראים בחופשות"?.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כתבה נרחבת

    האם אפשר לקבל את הלינק של הכתבה הנרחבת הזאת.
    חוששני שראיתם כתבה ישנה של לפני שנתיים, השנה בינתיים עד עכשיו לא היו מקרים לא יפים בין התיירים היהודים לבין התיירים הכלליים.

    א.א. |
    הגב
  2. ללמוד לקבל ביקורת!

    ישראל היקר ראשית השוויצרים מספיק מבוססים ואינם צריכים וודאי לא מתפרנסים מהישראלים שמבקרים בארוזה.[עיקר הפרנסה היא למלונות היהודיים הקיימים שם]

    לא מתקבל על הדעת שכל ביקורת שנשמעת מפי גוי מיד נהפיכת לאנטישמיות!
    כן הישראלים לא מתורבתים למעט יוצא מן הכלל! כן יש כאלה ומספיק שהם 50 אחוז שמתנהגים בברבריות…
    אגב תושבי ארוזה לא סתם מתלוננים הם מתכוונים להעביר חוק בנושא שידלדל את התיור היהודי לשם מה לדעתך הסיבה אם הם מתפרנסים מהישראלים שגורמת להם לעשות את זה?

    תושב חרדי שכואב את החילול ה הנוראי הלזה וסולד מהבריחה מהאמת

    גר בציריך |
    הגב