העלימו כ-30 אלף טון פסולת בשווי מיליוני שקלים

חקירה משותפת וסמויה שערכו יחידת ההונאה במשטרת ישראל והמשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה במהלך החודשים האחרונים, במהלכן נאספו ראיות למכביר כנגד אתר הטמנה בדרום בגין חשד לעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות סביבתיות רבות והלבנת הון בסכום של כ-3.5 מיליון שקל, הפכה אתמול (שלישי) לגלויה עת עוכב לחקירה בעליו של המקום. בימים הקרובים צפויים להיחקר חשודים נוספים במעורבות בפרשה.

יחידת ההונאה במחוז הדרומי של משטרת ישראל יחד עם הממונה חקירה כלכלית במערך החקירות במשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה מנהלים מזה מספר חודשים חקירה סמויה אודות אופן ההתנהלות אתר מטמנת "אשלים" שבתחומי המועצה האזורית רמת נגב.

במהלך חקירה זו נאספו ראיות בחשד לעבירות פליליות חמורות לרבות קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, ועבירות על חוקים ותקנות סביבתיים כמו תקנות למניעת מפגעים, תקנות רישוי עסקים, חוק אוויר נקי וחוק שמירת הניקיון – מה שגרם למפגעים סביבתיים.

אתמול (ג'), כאמור, הפכה החקירה לגלויה ובשעות הבוקר בוצע צו חיפוש בחוות זוהר שבדרום ועוכבו לחקירה מספר מעורבים, ביניהם בעליו של החברה שהפעילה את אתר ההטמנה. יצוין, כי במקביל לחקירה הפלילית מתקיימת חקירה כלכלית וכבר בשלב ראשוני בוצעו פעולות במהלכן הוקפאו נכסים הקשורים לחשוד המרכזי ולרעייתו שנחקרה אף היא במסגרת הפרשה ושוחררה בסיום חקירתה בתנאים מגבילים. היום (ד') הובא החשוד לבית המשפט שנעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו ב-5 ימים נוספים לטובת המשך פעולות החקירה.

להערכת גורמי החקירה, מדובר בפרשיה ענפה שבבסיסה חשד לפיה אפשר החשוד המרכזי הטמנה של סוגי פסולת שונים באתר תוך רישום כוזב, או מבלי שדווח למועצה האזורית רמת נגב, וכתוצאה מכך לא דיווחה למשרד להגנת הסביבה על הטמנת הפסולת.

פסולת זו נכנסה באמצעות 5 חברות הובלה וחלקה נרשמה במערכת שקילה "שחורה" לא חוקית כך שאף לא שולם היטל הטמנה למועצה האזורית רמת נגב, וזו לא דיווחה ולא שילמה את ההיטל למשרד להגנת הסביבה.

גובה היטל ההטמנה שלא שולם – שמהווה גם עבירה על תנאים ברישיון העסק שזו עבירת מקור בחוק לאיסור הלבנת הון – עומד על כ-3.5 מיליון שקל, בנוסף לשורת עבירות סביבתיות רבות נוספות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *