העצור המנהלי לביהמ"ש: הורו למשטרה שלא להטריד את משפחתי

שוטרי מחוז ש"י מגיעים מידי לילה לביתו של עצור בית מנהלי ביצהר, משפחתו מתלוננת על הטרדות ועל הפרעות. לאור ההטרדות עצור הבית פונה לבימ"ש בבקשה להורות למשטרה למתן את הבדיקות ולבצעם באופן סביר. עו"ד עדי קידר מחוננו "קוראים למשטרה ולשב"כ להפסיק לאלתר את ההטרדות שגורמות עוגמת נפש אדירה למשפחות שלמות"

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו פנה לבית המשפט בבקשה למתן צו צמצום למשטרה בביקוריה אצל עצור בית מנהלי מיצהר, ודרש כי המשטרה תבצע את בדיקותיה בשעות סבירות בלא להטריד את בני משפחתו. מדובר בצעיר כבן 20, אשר הוצא כנגדו ע"י אלוף פיקוד מרכז, צו ההגבלה מנהלי אשר מחייב אותו לשהות במעצר בית לילי בבית הוריו ביצהר. בשל צו ההגבלה מידי לילה, ולעיתים אף מספר פעמים במהלך הלילה, מגיעים שוטרים ממחוז ש"י לוודא כי הוא נמצא בביתו. ביקוריה של המשטרה נעשים בשעות מאוחרות תוך הפרעה והטרדה של כל בני המשפחה, כך לטענת הצעיר ובני משפחתו.

בבקשה שהוגשה לביהמ"ש השלום בפ"ת תיאר עו"ד קידר, כי מידי לילה מגיעים כוחות המשטרה בשעות לא סבירות לבית המשפחה, תוך שימוש בפנסים אשר מאירים את הבית ובכך גורמים לעוגמת נפש רבה מצד יושבי הבית. בבקשה תואר כי באחד הלילות השבוע אף הגיעו כוחות המשטרה 3 פעמים לוודא את נוכחותו של העצור המנהלי בבית והבדיקות כולם נערכו לאחר חצות. בכל בדיקה העירו השוטרים את בני המשפחה פעם אחר פעם.

עוד טען עו"ד קידר כי "המשטרה אינה מעיזה לעשות כן לסוחרי סמים ועבריינים אלימים" ולאור כך אמר בבקשתו כי על אף שלצעיר ניתן צו מנהלי המחייב אותו במעצר בית לילי "אין הדבר צריך לתת לגיטימציה להטרדה של צדדים שלישיים, ויש לתת הוראות בעניין".

נציין כי הבחור שוחרר ממעצר לאחרונה לאחר שהמשטרה והפרקליטות הגישו כתב אישום כנגדו בגין הפרת הצו המנהלי האוסר עליו לקיים קשר עם חבריו. ביהמ"ש המחוזי בלוד דחה את ערר המשטרה, וקיבל את עמדת בימ"ש השלום, והורה על שחרורו ממעצר וזאת בניגוד לבקשת המשטרה להשאירו להשאירו במעצר.

נזכיר כי צווי ההגבלה המנהליים, מוצאים ללא ראיות או משפט ומטילים על נערים ובחורים ברחבי יו"ש שחלקם ללא עבר פלילי כלל, הגבלות קשות. ההגבלות כוללות הרחקות משטחי יו"ש, מעצרי בית ליליים, מעצרי בית מלאים, איסורי יצירת קשר והגבלות נוספות. נציין כי בהוצאת הצווים, לא מוצגות לנערים, לבחורים ולעורכי דינם ראיות או אישומים ספציפיים, אלא אמירות כלליות כי הנערים מסכנים את ביטחון האזור, וצה"ל והשב"כ מסרבים לחשוף על מה נשענים חשדותיהם כיוון שחשיפת של המיידעים עלולה לטענתם לפגוע בביטחון המדינה.

עו"ד קידר מסר "יש לגנות את התנהלות משטרת ישראל בהנחיית שב"כ שמורה מידי לילה להגיע לילה- לילה, בשעות לא שעות לבתיהם של המורחקים מנהלית. אני מדגיש כי הם מורחקים רק באופן מנהלי וזה דבר שלא נעשה לעצורים פליליים. אנו קוראים למשטרה ולשב"כ להפסיק לאלתר את ההטרדות האלו שגורמות עוגמת נפש אדירה למשפחות שלמות שמשכימות מידי לילה מספר פעמים, יש לגנות את התופעה ולהפסיק אותה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *