נכנע לשמאל: נתניהו יחתום הערב על הסכם עם גנץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ בדרך להסכם סופי וחתום ככל הנראה ביממה הקרובה, בו יכללו סעיפי הריבונות שדרש נתניהו אם כי במתכונת שונה לחלוטין פי כמה ממה שהצהיר לפני הבחירות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ בדרך להסכם סופי וחתום ככל הנראה ביממה הקרובה, בו יכללו סעיפי הריבונות שדרש נתניהו אם כי במתכונת שונה לחלוטין פי כמה ממה שהצהיר לפני הבחירות.

בנוסף, מתברר שגם בסוגיית בתי המשפט ידם של כחול לבן הייתה על העליונה, ומי שיכהן בתפקיד שר המשפטים הוא אבי ניסנקורן, כאשר הניסיון לשנות את אופי הועדה למינוי שופטים לא צלח בלשון המעטה.

מי שמיד תקפה את נתניהו זו מפלגת ימינה שטענה כי "בהסכם המתגבש נכנע נתניהו בעניין המשפטי לחלוטין לכחול לבן. אהרון ברק וההפיכה השיפוטית שלו חוזרים אל הבמה וימשיכו למנות את בני טיפוחיהם לבית המשפט העליון. והכל במזומן ומרגע הקמת הממשלה".

בימינה הוסיפו כי "זו תהיה בכיה לדורות ואנחנו קוראים לנתניהו להתעשת ולעמוד על הקווים האדומים של מחנה הימין. ב"תמורה" "קיבל" נתניהו ניסוח עמום לגבי הריבונות שלא אומר כלום, וגרוע מכך, דוחה את הריבונות סמוך מידי לבחירות בארה"ב באופן שמטיל צל כבד על האפשרות לקבל הסכמה אמריקאית למהלך".

לסיום טענו בימינה "אנחנו קוראים לראש הממשלה נתניהו לכרוך את חוקי הרוטציה עם הריבונות ולהביא לממשלה את החלת הריבונות על כל ההתיישבות ביהודה ושומרון לפני העברת חוקי הרוטציה בכנסת. אחרת ברור מאוד שנישאר בלי הריבונות".
ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר בדקות האחרונות ליו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, עדכן אותו על ההבנות בנושא הריבונות והתחייב כי הממשלה שתקום תפעל להחלת הריבונות בחודשים הקרובים.

לאחר השיחה מסר אלחייני: "אני מודה לראש הממשלה שהתקשר והבהיר כי הוא לא ייתן להזדמנות לריבונות לחלוף ואני סומך עליו כי הוא נחוש לקדם את הנושא בחודשים הקרובים. אני מודה לראש הממשלה על פעילותו לאורך כל התקופה להביא את הריבונות גם לממשלה הבאה, ובטוח שיקים בהקדם ממשלה לטובת כלל עם ישראל והאתגרים העומדים בפנינו" .

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *