הערכה: הנשיא יטיל ראשון את הרכבת הממשלה על יאיר לפיד

רע״ם של מנסור עבאס, לא מתכוונת לתמוך בשלב זה בחוק שימנע כהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום. גם טיבי ומפלגתו לא מוכנים להצהיר בשלב זה אם יתמכו או לא, אלא שסמוטריץ' הבהיר היום כי הוא לא מתכוון בשום פנים ואופן להצטרף לממשלה עם עבאס, האופציה הריאלית: בחירות חמישיות

רע״ם של מנסור עבאס, לא מתכוונת לתמוך בשלב זה בחוק שימנע כהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום. גם טיבי ומפלגתו לא מוכנים להצהיר בשלב זה אם יתמכו או לא, אלא שסמוטריץ' הבהיר היום כי הוא לא מתכוון בשום פנים ואופן להצטרף לממשלה עם עבאס, "זה לא יקרה במשמרת שלי", הבהיר יו"ר הציונות הדתית.

בראיון לחדשות 12 הבהירה שאשא ביטון מתקווה חדשה כי "לא נישען על המשותפת בהרכבת הממשלה, ורע"מ עמוק במו"מ עם נתניהו ".

הפרשן עמית סגל מעריך כי בשבוע הבא יטיל נשיא המדינה את הרכבת הממשלה על יאיר לפיד. היום הוא נפגש עם מיכאלי, ועלתה שם סוגיית ההמלצות. ליברמן מרצ והמשותפת כבר הודיעו שימליצו עליו, מה שאומר שאם גם סער תומך – יש לו יותר ממליצים, ויקבל את ההרכבה. לכל הצדדים אין אפשרות להקים קואליציה. לבנט אין אפשרות לחבור לממשלה עם הערבים ולפיד, סמוטריץ' מטרפד הקמת ממשלת ימין עם תמיכה מבחוץ של ימין, החרדים מסרבים לשבת בממשלה אחת עם יאיר לפיד, מה שמעלה את הסיכוי הכי ריאלי – בחירות חמישיות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *