הערכה: ממשלת בנט – לפיד תוקם בשבוע הבא

ביממה האחרונה חלה התקדמות משמעותית במו״מ בין בנט ללפיד. גורם פוליטי מעריך כי ״בשבוע הבא בנט ולפיד יציגו את הממשלה שלהם והיא תושבע לאחר חג השבועות"

ביממה האחרונה חלה התקדמות משמעותית במו״מ בין בנט ללפיד. גורם פוליטי מעריך כי ״בשבוע הבא בנט ולפיד יציגו את הממשלה שלהם והיא תושבע לאחר חג השבועות. על התפקידים כבר הגיעו להסכמה. כעת הדיונים הם על קווי היסוד של הממשלה

על פי התכנית, יו"ר ימינה נפתלי בנט יכהן כראש הממשלה תחילה, ואילו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד יכהן כשר החוץ. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, יישאר לכהן כשר הביטחון, למרות המאבקים שהתנהלו סביב תיק זה.

אם סער לא יקבל את הביטחון, הוא ידרוש את תיק המשפטים, שאותו דורשת גם איילת שקד, מקורביה של איילת שקד אומרים כי היא מעדיפה את תיק הפנים, אך גם מוזכרת בין חמישה שמות לפחות בקרב על תיק התחבורה.

בישראל היום דווח כי שני תיקים שעליהם יש הסכמה יחסית הם תיק החינוך, שיועבר ככל הנראה ליפעת שאשא ביטון, ותיק הדתות למתן כהנא מימינה. עוד הסכמות מסתמנות סביב תיק האנרגיה, שילך ככל הנראה לעמר בר-לב ממפלגת העבודה, ותיק התקשורת לקארין אלהרר מיש עתיד.

שני תיקים הנחשבים בינוניים אך חשובים מאוד נשמרים כרגע למפלגות העבודה ומרצ: הבריאות וביטחון הפנים, שבהם יכהנו מרב מיכאלי וניצן הורוביץ.

עוד נודע כי חלק מהמשרדים ייסגרו כליל. מדובר במשרד המים, ההשכלה הגבוהה, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי שבו מחזיקה אורלי לוי, משרד ההתיישבות, וככל הנראה גם משרד הסייבר והדיגיטל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *