הפאזל נחשף: הכסף הרפורמי ורפורמת הגיור של כהנא

רפורמת הגיור של כהנא לא כזו תמימה • סרטון חדש של מרכז ליב"ה חושף: מי הן הקרנות שתומכות ברפורמים ובמיזם 'גיור כהלכה' ומהי מפת האינטרסים שעוברת מהרפורמים בארה"ב ועד השר כהנא, ארגון צהר ועיתים • כל הפרטים

תחקיר: השר לשירותי דת מתן כהנא, מקדם בימים אלו רפורמות דרמטיות במגוון סוגיות דת בוערות. הרפורמות ישפיעו רבות על אזרחי ישראל בעיקר בנושאי הכשרות, הנישואין והגיור.

כהנא טוען שהוא בסך הכל מבקש לייעל את המערכת ושהוא חף מאינטרסים, בנוסף הוא טוען בלהט שאין לרפורמות הללו כל קשר לתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות.

בתגובה לדבריו, מחלקת המחקר של מרכז ליב"ה – הפועל לבלום את השפעת הרפורמים על הצביון היהודי במדינת ישראל – פרסמה סרטון מפורט שבו נחשף הקשר בין הרפורמים ותומכיהם לרפורמת הגיור של כהנא, כשבתווך, ארגון צהר, עמותת עיתים ומיזם 'גיור כהלכה' – והרבה מאוד כסף.

בראשית הסרטון שבא לעשות סדר בפאזל שהיה נסתר עד כה מעיני הציבור – נטען כי כל מטרת הרפורמה בגיור היא להעניק לרב דוד סתיו – רבה של שוהם והעומד בראש ארגון צהר – סמכויות גיור. בשל כך, כהנא מבקש להעניק את הסמכויות ל"רבני הערים", למרות שרבני הערים בעצמם פרסמו מכתב נגד המהלך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *