הפגישה עם לברוב התפוצצה: "לא רוצה להאמין שתפתח מלחמת גרעינית"

"בריטניה מודאגת מאוד מהשימוש האפשרי בנשק כימי על ידי רוסיה באוקראינה" אמרה שרת החוץ הבריטית ליז טרוס לרשת CNN

"בריטניה מודאגת מאוד מהשימוש האפשרי בנשק כימי על ידי רוסיה באוקראינה" אמרה שרת החוץ הבריטית ליז טרוס לרשת CNN. "ראינו את רוסיה משתמשת בנשק הזה בעבר בסכסוכים אבל זו תהיה טעות חמורה מצד רוסיה – שתתווסף לטעויות החמורות שכבר עשה פוטין"

למרות אלפי הרוגים, יותר מ-3 מיליון פליטים ורבבות שנאלצים להסתתר מהפצצות בלתי פוסקות בערים הנצורות הרוסים לא הצליחו להשיג הכרעה.

בטורקיה התפוצצה הפגישה בין שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. "פוטין לא יסרב לפגוש את זלנסקי, אך כל מפגש כזה צריך להיות מהותי ועל פרטים ספציפיים", אמר לברוב בתום הפגישה.

"הפגישה הייתה קלה וקשה כאחד", אמר שר החוץ האוקראיני קולבה. "קלה מכיוון שלברוב המשיך ברטוריקה הישנה שלו, קשה מכיוון שעשיתי את המיטב שאני יכול". לדבריו, הבעיה הקשה ביותר זו העיר מריופול, ושם לברוב סירב להתחייב על "מסדרון הומניטרי" לפינוי אזרחים. למרות זאת, קולבה הדגיש כי הוא מוכן להמשיך במגעים להפסקת המלחמה."רשימת הדרישות של לברוב היא כניעה", הוסיף. "אוקראינה לא תיכנע".

שר החוץ הרוסי לברוב אמר בתום הפגישה: "המערב מתנהל בצורה מסוכנת בכך שהוא מספק כלי נשק קטלניים לאוקראינה, לא ברור היכן זה ייעצר". לדבריו, המבצע אוקראינה נמשך ומתנהל על פי התוכנית. "איך אנחנו הביטחון שלנו יכול להיקבע על ידי נאט"ו?", שאל לברוב, והדגיש: "אנו לא מוכנים שלאוקראינה תהיה יכולת צבאית, רוצים שהיא תהיה מדינה נייטרלית".

"אמרנו שפוטין לא יסרב לפגוש את זלנסקי, אך כל מפגש כזה צריך להיות מהותי ועל פרטים ספציפיים", הוסיף לברוב. כשנשאל על ידי עיתונאי רוסי אם הוא חושב שיכולה לפרוץ מלחמה גרעינית, הוא השיב: אני לא רוצה להאמין בזה, ואני לא מאמין בזה".

הבוקר פורסמו צילומי מזל"ט ממארב אוקראיני על טור טנקים רוסיים ממש מחוץ לברובארי, כמה עשרות קילומטרים מקייב, שמנסים להסתער על הבירה.


קנצלר גרמניה לשעבר, גרהרד שרדר, העומד בראש מועצת המנהלים של חברת האנרגיה 'רוסנפט' שנמצאת בבעלות הממשלה הרוסית, נמצא כעת במוסקבה וצפוי לפגוש את נשיא רוסיה פוטין כחלק מהמאמצים לסיום המלחמה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *