הפגנת ההמונים בערד: ליצמן תקף את ראש העיר: "הכל בגללו ועליו לשלם"

אלפי תושבים הפגינו אמש בעיר ערד במחאה על ההסתה נגד הציבור החרדי ושורת מקרי התנכלויות כלפי תושבים חרדים

אלפי תושבים, בעיקר חרדים מחסידות גור, הפגינו  בעיר ערד במחאה על ההסתה נגד הציבור החרדי ושורת מקרי התנכלויות כלפי תושבים חרדים. על פי הערכת המשטרה השתתפו כ-3,000 איש בהפגנה. הנוכחים ציינו בהתפעלות את שמירת ההנחיות על ידי המשתתפים.

הטריגר שהביא לקיום ההפגנה היה הצתת המרכז המסחרי החרדי והעלאתם באש של חנויות ועסקים בבעלות חרדית. בקהילה החרדית בעיר ראו זאת בחומרה וטענו כי אלו תוצאות של הסתה ממושכת בכל הארץ כלפי הציבור החרדי והשפעת היחס השלילי שהקהילה מקבלת מצד גורמי העירייה.

בעצרת נאמו רב הקהילה הרב מרדכי וולקוביץ שאמר כי הוא מכהן ברבנות העיר כ-40 שנה ומעולם לא היו כאן מקרי הסתה והצקה עד ההנהגה העירונית הנוכחית, אחריו נשא דברים ראש ישיבת 'לב שמחה' הרב אברהם אברמוביץ שהדגיש את החיים השלווים המשותפים בין חרדים לחילונים בערד וציין גורמים שונים שמערערים על הלגיטימיות של הנוכחות החרדית בעיר. על הזכות שלנו לגור כאן ולעבוד ולפרנס את משפחותינו.

יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן תקף את ראש העיר ואמר כי ההסתה שלו גרמה להצתה ועליו לשאת בכיסוי הנזק. ליצמן ציין כי יבחון בממשלה אפשרות לתשלום פיצויים לנפגעי איבה מכל כיוון.

מזכ"ל אגודת ישראל, סגן ומ"מ רה"ע ב"ב חנוך זייברט, אמר כי זכותו של כל יהודי לגור בכל מקום בארץ ישראל. אני עצמי גרתי פה בעיר בעבר ותמיד קיבלו אותנו בברכה.

הנואמים ציינו כי ההפגנה אינה נגד תושבי העיר אלא מחאה נגד הסתה שהביאה להצתה והצהרה כי הקהילה החרדית בעיר מעוניינת בחיים שלווים ורגועים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *