"תתפטר": הפוליטיקאים מגיבים לכתב האישום

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על החלטת היועץ המשפטי להגיש כתב אישום כנגד ראש הממשלה

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על החלטת היועץ המשפטי להגיש כתב אישום כנגד ראש הממשלה.

אבי גבאי: נתניהו, תתפטר, שים סוף לבושה הלאומית ואל תנהל את הקרב מבית ראש הממשלה.
נתניהו מבייש את מדינת ישראל. מחריב הכל כדי להציל את עצמו.
אזרחי ישראל לא רוצים מנהיג

שר הביטחון לשעבר יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד רה"מ בנימין נתניהו:

"במדינת ישראל הגוף היחיד המוסמך לקבוע האם בן אדם אשם או זכאי זה אך ורק בית משפט. חזקת החפות שמורה לכל אדם, גם לראש הממשלה. הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע אינה פסק דין חלוט. לכן מבחינתנו, ראש הממשלה בנימין נתניהו רשאי להתמודד בבחירות לכנסת כמו כל מועמד אחר."

תגובת ש״ס להחלטת היועמ״ש: ״כפי שהודענו מתחילת הדרך, ש״ס תתמוך אך ורק בבנימין נתניהו לראשות הממשלה ותמליץ עליו לנשיא להרכבת הממשלה הבאה. נתניהו הוא האיש המתאים ביותר להנהיג את המדינה בעת הזו ונתמוך בו בתפקידו כראש הממשלה ככל שהחוק יתיר לו״.

ח"כ איימן עודה, יו"ר חד"ש-תע"ל, מסר בתגובה על החלטת היועמ"ש: מקומו של נתניהו בכלא. עוצמות ההסתה שלו נגד האוכלוסיה הערבית, סימון השמאל בישראל כבוגדים, מדיניות ה"הפרד ומשול" והשיסוי בין האוכלוסיות, נועדו כולם להסוות את המדיניות המושחתת שלו. מה שעומד בראש סדר העדיפויות של ביבי זה הוא ורק הוא, בטח שלא האזרחים.

את נתניהו ושלטון לא צריך להחליף רק כי הוא מושחת אלא כי מלבד העובדה שהוא חותר נגד שלטון החוק הוא גם מחרחר מלחמה, מפיץ גזענות ומחסל את המרחב הדמוקרטי. אנחנו מציעים אלטרנטיבה שמאלית של שותפות יהודית-ערבית לכלל האזרחים, אלטרנטיבה לחברה נקייה ומוסרית – לשלום, לשוויון ולצדק."

 

‏ח"כ סוויד: מן הראוי היה שנתניהו יתפטר עוד הערב לנוכח הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע, חמור נגדו באשמת שוחד. מן המצוי -נתניהו ונערי התקיפה שלו ימשיכו להסית בכל הכוח נגד היועמ״ש ולטעון באופן הזוי לקונספירציה של "השמאל". ב9/4 חייבים לשלוח את ביבי הביתה, שיוכל להתמקד רק במשפט שלו

אלי ישי מסר בתגובה: ‏במציאות מתוקנת, ההודעה על כתב אישום בכפוף לשימוע לא היה מתבצעת טרם הבחירות כשאין לראה״מ את היכולת להגיב. ולמרות זאת חשוב לזכור: לנתניהו עומדת חזקת החפות כל עוד לא הוכחה אשמתו.
מפלגת ׳יחד׳ תתמוך בנתניהו לראשות הממשלה, כל עוד החוק מאפשר לו לכהן בתפקיד.

 

תגובת איחוד מפלגות הימין: כל אדם, גם בנימין נתניהו, זכאי עד אשר מוכחת אשמתו ולכן רשימת איחוד מפלגות הימין תמליץ אחרי הבחירות על ראש הממשלה נתניהו כמועמדה להרכבת ממשלת ימין חזקה ויציבה.

עם זאת, ולאור ניסיון העבר המר, ברור היום יותר מתמיד שרשימת איחוד מפלגות הימין, היחידה שמחויבת באמת לארץ ישראל, חייבת להיות גדולה וחזקה כדי שלא נמצא את עצמנו יום אחרי הבחירות עם ממשלת ביבי-גנץ-לפיד שעלולה להוביל אותנו להקמת מדינת טרור פלשתינית.

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר על הגשת כתב החשדות נגד נתניהו: "לראש הממשלה, כמו לכל אזרח אחר, עומדת חזקת החפות והיושר האישי. כל מי שעיניו פקוחות יכול לראות קו אחד של מהפכה שלטונית, שעומד מאחורי כל החקירות והתיקים שנתפרו לנתניהו. הכל בגלל עמידתו בראשות קואליציית ימין-חרדים.
ברור שאם הוא היה מתיישר לפי מנגינת השמאל האנטי דתי, התקשורת היתה מאתרגת אותו כמו שקורה לאלפי פקידי ציבור, שאיש אינו חוקר אותם, על מעשים דומים.
אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים. גם ראש הממשלה לא הצליח להגן על עצמו מפני שלטון הדיקטטורה של התקשורת והמשפטנים העומדים לרשותם.

כל אזרח חרדי יודע היום שהדרך היחידה להגן על הדמוקרטיה וזכויות האדם, מפני רדיפת שלטון הבגץ וזרועותיו, היא 'יהדות התורה' חזקה ומשפיעה שתפעל כחלק מקואליציית נתניהו, לחוקק חוקי התגברות נגד גזירות השלטון הדיקטטורי חסר החמלה והצדק האנושי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *