הפורש הבא שיפיל את הממשלה? אביר קארה מסנן את בנט

בעוד בנט נפגש עם אורבך ושקד כדי למנוע את חבירתם לליכוד, סגן השר אביר קארה הפסיק כרגע לענות לטלפונים מלשכת רה"מ וטרם הגיע לפגישה בקריה. על פי דיווח בגלי צה"ל קיבל הצעה קונקרטית מהליכוד ומסמוטריץ

טוויסט בעלילה: בעוד בנט נפגש עם אורבך ושקד כדי למנוע את חבירתם לליכוד, סגן השר אביר קארה הפסיק כרגע לענות לטלפונים מלשכת רה"מ וטרם הגיע לפגישה בקריה. על פי דיווח בגלי צה"ל קיבל הצעה קונקרטית מהליכוד ומסמוטריץ.

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס לסערה שעוררה סילמן: "את המשבר בקואליציה צריך וניתן לפתור. מרצ היא שותפה אחראית ואנחנו מחויבים ונפעל להמשך כהונתה של הממשלה. כי זו ממשלה חשובה שעובדת ומקדמת מהלכים שהוזנחו במשך שנים. כך צריך לנהוג כל מי שטובת המדינה והחברה הישראלית לנגד עיניו".

מוקדם יותר היום הודיעה סילמן על פרישתה מהקואליציה. "אינני יכולה עוד", אמרה למקורביה. לאחר מכן, דווח שסיכמה עם הליכוד שתמוקם במקום העשירי ברשימה לכנסת הבאה – ותמונה לשרת הבריאות אם נתניהו יקים ממשלה. בעקבות הודעתה, רה"מ בנט ביטל את כל סדר יומו ומקיים התייעצויות. הוא גם נפגש עם אורבך בקריה וייפגש גם עם שקד בהמשך.

אחד החוגגים הגדולים של הפלת הממשלה המסתמנת הוא יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "העבירו עלי לא מעט ביקורת על השיתוף פעולה הפרלמנטרי עם ח"כ עידית סילמן ואחרים, היו דברים שעשינו יחד כמו חוק 'איחוד המוקדים' שעבר אצלה בועדה בקריאה ראשונה. בשיחתי איתה השבוע אמרתי לה שעם ישראל גאה בה על המאבק בנושא החמץ ואני שמח שעשתה את הצעד הזה. משיחותיי ומהכרותי היא לא האחרונה. מנגד, האופוזיציה גם צריכה לעשות חשבון נפש מי הכי ראוי ומי יש לו הכי הרבה סיכוי להרכיב ממשלה במיידי ללא צורך בהליכה לבחירות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *