הפליטה האומללה של מירי רגב לפני הדיון הדרמטי בחוק החיילים

ח"כ מירי רגב ביקרה בישיבת הסיעה את חברי הליכוד ואמרה: "החלטנו שאנחנו אופוזיציה לוחמת? אז אין כאבי בטן על חיילים, או על נשים מוכות"

ח"כ מירי רגב ביקרה בישיבת הסיעה את חברי הליכוד ואמרה: "החלטנו שאנחנו אופוזיציה לוחמת? אז אין כאבי בטן על חיילים, או על נשים מוכות".


במהלך ישיבת הסיעה קיבלה רגב את זכות הדיבור, והתמקדה באופן שבו הליכוד התנהל בנושא הצעת חוק, שעוסקת במלגה שמסייעת כלכלית במימון לימודים אקדמיים לחיילים משוחררים. השרה לשעבר שיתפה תחילה בתסכול שלה על הביקורת שמופנית כלפי הליכוד: "שואלים אותי אם אני נגד חיילים. אני נגד חיילים? ברור שלא, אבל מה קורה? כשיש משא ומתן, ויוצאים 6-5 ח"כים מהליכוד ואומרים שיצביעו בעד החוק ונגד הליכוד, מרגע זה כל מה שלא נגיד – הפסדנו. החיילים כועסים עלינו, כל מה שנסביר לא יעזור".

לדבריה, מדובר בכישלון הסברתי של הליכוד: "בכל מה שקשור לתעמולה, לפייק ניוז ולהסברה אנחנו לא מצליחים. למה? בואו נביא נתונים, את הנתונים שהבאתם היום יכולנו להביא לפני שבוע ולראות מי הם אותם חיילים". רגב הביאה כדוגמה את החיילים שמעוניינים ללמוד מקצוע ולא להתקבל לאוניברסיטה, דבר שמונע מהם לקבל את המלגה.

"ברגע שיש חוק שקשור לחיילים, לנכים, לבטן הרכה של כולנו, צריך להיערך נכון", הסבירה. "אין בעיה, קיבלנו החלטה כאופוזיציה שבאף חוק לא מצביעים בעד. באף חוק, רק אם יש מלחמה או מבצע. אבל מה קורה? החלטנו להצביע בעד החוק של השר הזה או הח"כית ההיא, אז אל תבואו לעצמנו בטענות. אני אומרת חד וחלק – אנחנו כסיעה החלטנו שאנחנו אופוזיציה לוחמת והחלטנו להפיל את הממשלה, אז אין כאבי בטן על חיילים, על נשים מוכות או על מקרי אונס כי כולם מבינים שזה הרציונל. אבל כל הזמן מקבלים החלטה, ואז שואלים 'עם החיילים למה לא?'".

החוק אמור לעלות הלילה, אם רע"מ תומכת וסילמן נמנעת – 60:59 לטובת החוק. אבל אם מאזן גנאיים נמנע – 59:59 והחוק נופל. וגם זה בהנחה שזועבי תומכת וסילמן נעדרת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *