הפסקת החשמל והצלילה לעומק 12 מטר: פרטים חדשים על התרסקות ה'עטלף'

קצין הסיור הימי, שנפצע באורח בינוני באירוע, נערך מבעוד מועד לנחיתת החירום. הוא פתח את הדלתות, ועם הפגיעה במים נבעט החוצה כתוצאה מעוצמת הפגיעה, וכך למעשה נשאר לצוף במים.

בבסיס חיל האוויר בתל נוף הושלם הליך איסוף הראיות מזירת התרסקות מסוק ה"עטלף" של חיל האוויר מול חופי חיפה, שבה נהרגו שני טייסים ונפצע קצין נוסף.

מהתחקור עולה שאירעו שורה של בעיות טכניות שלא אפשרו שליטה לטייסים, עד לסיום הטרגי והקשה.

בחדשות דווח כי שרפה במנוע השמאלי של המסוק גרמה למנוע להתלקח, וכתוצאה מכך הטייסים החלו להיערך לנחיתת חירום בים.

במקביל, התרחשה הפסקת חשמל שלא אפשרה להם שליטה מהירה במסוק. בשלב זה, הוא מתחיל להוריד גובה ולצלול עד שפגע במים על צדו הימני.

קצין הסיור הימי, שנפצע באורח בינוני באירוע, נערך מבעוד מועד לנחיתת החירום. הוא פתח את הדלתות, ועם הפגיעה במים נבעט החוצה כתוצאה מעוצמת הפגיעה, וכך למעשה נשאר לצוף במים.

כפי שעולה מפרטי החקירה, מערכת הציפה של המסוק לא פעלה בשל פגיעה בדופן הימנית שלו. המסוק צלל לעומק של 12 מטרים, הטייסים שנפגעו לא נחלצו, וכך מצאו את מותם. פעולתם אפשרה לקצין הסיור הימי לקפוץ החוצה ולהציל את חייו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *