הפערים גדולים: רוסיה ממשיכה לכתוש

הרוסים רשמו התקדמות בכמה מחוזות אך ספגו אבידות לא מעטות

ברוסיה מכחישים את הדיווחים על התקדמות במו"מ עם אוקראינה וטוענים שהפערים בין הצדדים עדיין גדולים. הדברים נאמרים על רקע הצעת טורקיה לפסגת פיוס בין זלנסקי לפוטין כאשר בנט הוזכר כמתווך מרכזי אך בפועל רוסיה ממשיכה לכתוש. הבוקר נשמעו פיצוצים גם בלבוב הדרומית.

שר החוץ האמריקני בלינקן אומר כי "סין מסרבת לגנות את התוקפנות של רוסיה ומבקשת להציג את עצמה כנייטרלית. יש לה אחריות להשתמש בהשפעתה על הנשיא פוטין כדי להגן על הכללים והעקרונות הבין-לאומיים".

סשה קיריק, תושב חרסון הנצורה בגל"צ: "לא מביאים תרופות – העיר סגורה. הסתובבתי באזור שלי בחמישה בתי מרקחת כי הייתי צריך לקנות כדורים לחמי. אני מרגיש כאילו אני בסרט, אבל זו האמת. אני רואה מכוניות רוסיות שלא ראיתי כבר מזמן מסתובבות לי בעיר".

"הרוסים מגיעים לבתים של אנשים, עוצרים אותם ומחפשים להם בבית. הם רוצים למצוא אנשים ששירתו בצבא"

‏אלוף במיל' עמוס ידלין, ראש אמ"ן לשעבר, ב-103fm על המאמצים למו"מ בין רוסיה לאוקראינה: "להערכתי, הפער בין 2 הצדדים מאוד גדול. רוסיה ניצבת בפני דילמה אכזרית – לקבל הסכם שיציג אותה ככזו שלא השיגה את היעדים לטובתה יצאה למלחמה. זה לא פשוט, לרוסים יש אבדות גדולות".

‏על האפשרות שרוסיה תשתמש בנשק כימי באוקראינה: "פוטין רחוק מזה, אבל אני בהחלט חושב שזו אפשרות. זה על השולחן כבר שבועיים. צריך לתת לו את הצידוק למהלך הזה". ‎

‏על הסכם הגרעין: "ישראל לא חלק מההסכם, והשיקול אם להמשיך את הפעילות החשאית תלוי במה עושים האיראנים. אין מגבלה על ישראל להמשיך את הפעילות החשאית גם כשיש הסכם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *