הפקת דלק מפסולת המזיקה לסביבה

ביודיזל (דלק ביולוגי) הוא אחד המקורות הפוטנציאליים של אנרגיה מתחדשת. ביודיזל הנו תוצר תגובה בין שמן צמחי או שומנים מן החי לבין כוהל, והוא יכול לשמש בכל מנוע דיזל, מבלי צורך לעשות בו כל שינוי מבני. ניתן גם להשתמש בכל יחס של ערבוב בין ביו-דיזל לדיזל רגיל.

באוניברסיטת אריאל מפתחים תהליך אשר יאפשר להפיק ביודיזל משפכים שומניים (Brown Grease). שפכים שומניים הינם השכבה השומנית של שפכים שנוצרים במהלך בישול ועיבוד מזון (שפכי תעשייה ממפעלי מזון, מטבחים תעשייתיים, בתי אירועים, מסעדות ובתי קפה). השלכה של שמנים ושומנים למערכות ביוב ברוב הרשויות אינה חוקית. הסרתם של שומנים ושמנים אלה מתבצעת בדרך כלל באמצעות מתקני הפרדת גריז המכונים מלכודות שומן.

ביודיזל מהפסולת השומנית עשוי לספק חלופה חסכונית לדלקים מאובנים (דלק פוסילי, הכוונה לנפט, פחם וגז), תוך כדי צמצום ההשפעות השליליות של השמנים על מערכות הביוב. כלומר מדובר באנרגיה ירוקה אשר מנצלת חומר שאין בו שימוש ואף עושה נזק לסביבה לטובת הפקת אנרגיה. הפקה כזו עשויה להוריד את התלות של ישראל ביבוא דלקים.

במחקר שמתבצע על ידי הדוקטורנטית מירית קולט והמסטרנט דניאל זרביב בהנחייתן של פרופסור מרינה ניסנביץ’, ד”ר פאינה נקונצ’ני וד"ר יעל אלבו במעבדה להנדסה ביוטכנולוגית סביבתית במחלקה להנ

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *