הפרויקטור אש מתריע: "אנחנו במצב חירום. יש תחושה בציבור שהנגיף הלך"

סגן שר הבריאות, יואש קיש, מסר כי נשבר שיא הנדבקים של התקופה האחרונה: "אני צופה שהמספרים יעלו, נהיה חייבים לשנות אסטרטגיה"

ראש "מגן ישראל" פרופ' נחמן אש בתום הערכת המצב היומית של משרד הבריאות: "אנחנו במצב חירום. יש עליה בתחלואה יחד עם תחושה בציבור שהקורונה הלכה. נתכנס לחשוב מה הצעדים המידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט. בינתיים נמשיך את הצעדים האינטנסיביים סביב החקירות, הבדיקות, הבידודים".

בתוך כך העיתונאי אהרן רבינוביץ מדווח על ‏222 מאומתים שנתגלו ביממה האחרונה בירושלים – 110 ממזרח העיר. חרדי 49. כללי ומעורב 49 ולא משויך 14 מאומתים.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, הביע הבוקר (שלישי) דאגה עמוקה מהעלייה בתחלואת הקורונה. בריאיון לגלי צה"ל מסר קיש, כי אתמול אובחנו 1,227 נדבקים חדשים בנגיף. מדובר בשיא יומי של כחודש וחצי, מאז תחילת היציאה מהסגר.

"שברנו את שיא המאומתים של התקופה האחרונה", אמר קיש. "לצערי, במהלך השבוע-שבועיים הקרובים אני צופה שהמספרים יעלו. אנחנו במקדם הדבקה (R) מעל 1. ישראל במגמת עלייה בתחלואה, נהיה חייבים לשנות אסטרטגיה".

קיש הביע תמיכה בהחלטת קבינט הקורונה לפתוח את מערכת החינוך גם במחיר של עלייה בתחלואה. עם זאת, הוא הדגיש כי "גם אם פיילוט הקניונים יצליח, זה לא הזמן לפתוח את הקניונים. זה לא הזמן לשום הקלות נוספות".

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול פוענחו כ-56 אלף בדיקות, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 2.2%. בבתי החולים מאושפזים 507 חולי קורונה, מתוכם 264 במצב קשה. 99 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מפרוץ המגפה נפטרו 2,865 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *