מיום ראשון: חובה לעטות מסכות במקומות סגורים

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר בתדרוך לעיתונאים כי הוא ממליץ לציבור לעטות מסכות במקומות סגורים בשל התפשטות נגיף הדלתא. מיום ראשון הקבינט יורה על עטיית מסכות במקומות סגורים

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר בתדרוך לעיתונאים כי הוא ממליץ לציבור לעטות מסכות במקומות סגורים בשל התפשטות נגיף הדלתא. הערכה היא כי כבר בשבוע הבא קבינט הקורונה יחליט לחייב את אזרחי ישראל לעטות מסכות במקומות סגורים. כעת פורסם כי מיום ראשון חובה לעטות מסכות במקומות סגורים :

אש התייחס לגבי מפרי הבידוד ואמר כי "מפרי בידוד הם הבעייה של כולנו – זו הדרך שבה המחלה מתפשטת כעת. חובת הבידוד חייבת להיות במודעות של כולם". אש הזהיר מפני טיסות לחו"ל ואמר: "אני קורא לציבור לשקול אם הנסיעה לחו"ל היא חיונית. רצוי מאוד להימנע מנסיעות לא חיוניות לחו"ל. זה לא זמן נכון לטוס עם ילדים שאינם מחוסנים"

פרויקטור הקורונה אמר עוד כי "המלצתנו היא לעטות מסיכות בחללים סגורים כבר כעת בתחבורה הציבורית, בסופר ובכל מקום סגור אחר. בתחילת השבוע הבא זו תהיה חובה". על חשיבות החיסונים אמר: "בתקופה שבה וריאנט דלתא מתפשט בארץ חשוב לגשת ולהתחסן. מספר המתחסנים עלה משמעותית בימים האחרונים אבל אנחנו מצפים להגדלת המספר עוד יותר"

פרופ' אש הוסיף כי: "תוקפם של החיסונים שנמצאים ברשותנו – סוף חודש יולי. כרגע אין לנו אצוות נוספות זמינות לחודש אוגוסט ואילך. אנחנו עושים מאמצים להקדים הזמנות חיסונים אך נכון לעכשיו אם לא נקבל מנות נוספות, המלאי יסתיים".

במענה לשאלה היכן יש התפרצויות נוספות מלבד בנימינה ומודיעין אומר פרופ' אש: "יש סימנים ראשונים להתחלת התפרצות ברמלה. אנחנו עוקבים אחר עליית תחלואה בהרצליה וביישובים קטנים נוספים. יש הרבה התפרצויות מקומיות – נראה אם נצליח לכבות את השרפות הקטנות האלה או שתתחיל התלקחות יותר גדולה"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *