הפרויקטור על וריאנט AY3: "התמונה מטרידה"

פרופ' סלמן זרקא, פרויקטור הקורונה, עדכן בראיון ל-103 על מדדי התחלואה המדאיגים ואף התריע מפני הויראנט החדש

פרופ' סלמן זרקא, פרויקטור הקורונה, עדכן בראיון ל-103 על מדדי התחלואה המדאיגים ואף התריע מפני הויראנט החדש: "נתוני התחלואה לצערי ממשיכים לטפס. 535 מאושפזים במחלקות הקורונה בבתי החולים, כ־93 מונשמים",הוא הודה כי: "אנחנו בהחלט במצב לא טוב. אנחנו בתחלואה שממשיכה לעלות, נגיף הדלתא לא מציית להוראות שלנו ואנחנו צריכים את הציבור".

לדבריו, "נגיף הדלתא אתגר את החיסונים שלנו, ומכאן הגיעה ההחלטה למנה השלישית. אך עוד לא רואים שינוי מגמה, ה־R עדיין גבוה. אנחנו בוחנים את הנתונים כל היום ומקווים שיגיע השינוי. אבל תקווה זה לא תוכנית עבודה". עוד הוסיף וטען כי ככל שהציבור יישמע להנחיות משרד הבריאות, יתחסן, יקפיד על עטית מסכות וריחוק פיזי, "ה-R ישתנה ותהיה לפחות האטה בקצב החולים והחולים הקשים".

פרופ' זרקא התייחס לאפשרות של כניסת וריאנטים אלימים ועמידים בפני החיסון, ולעדויות על ווריאנט חדש שמתפשט במהירות ברחבי ארה"ב – AY3: "וריאנטים שונים מתגלים כל הזמן. התמונה הזאת מטרידה. אנחנו מנסים לעשות הכול כדי להאט, אם לא לעצור, חדירת ווריאנטים אלימים לתוך מדינת ישראל שישנו לנו את כללי המשחק". עוד הוסיף: "ככל שיגיעו עוד וריאנטים, אנחנו נאותגר בגלים נוספים. חיינו מעתה ואילך חייבים להיות מותאמים לכך שיש וירוסים שמאיימים על החיים שלנו".

על פתיחת הלימודים הוא אומר: "פתיחת שנת הלימודים ב־1 בספטמבר היא יעד לאומי, כולנו מחכים לו ורוצים שהתלמידים יחזרו ללמוד. התחלנו בדיקות סרולוגיות עד גיל 12, ומי שחלה יש לו אוטומטית חסינות ולכן יש לו תו ירוק ולא צריך לבודד אותו. הנחת העבודה – הקורונה כאן והיא תהיה גם במהלך שנת הלימודים. חיסונים בגילי 12-18 זה הערובה שלנו ששנת הלימודים תתקיים באופן רציף. איפה שיש כיתה מחוסנת, לא צריך קפסולות וזומים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *