הפרויקטור תדרך: "אם העומס על בתי החולים לא יירד – נצמצם את פתיחת המשק"

"בשלב הראשון לחזור למסחר וללימודים בצורה מצומצמת, והשלב הבא הוא פתיחת פעילויות תחת התו הירוק: פעילויות מוגבלות שאותן נפתח קודם ולאחר מכן בהיקפים יותר גדולים. העיתוי לפתיחת השלבים האלה – עדיין לא נקבע"

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, קיים היום (שני) תדרוך לתקשורת ואמר כי במשרד הבריאות מגבשים שתי תכניות ליציאה מהסגר, בהנחה שהתחלואה לא תרד, ינסו לקבוע את המדדים על סמך הירידה במספר החולים הקשים

"בתכנית יש שלושה שלבים עקרוניים", אמר הפרויקטור. "בשלב הראשון לחזור למסחר וללימודים בצורה מצומצמת, והשלב הבא הוא פתיחת פעילויות תחת התו הירוק: פעילויות מוגבלות שאותן נפתח קודם ולאחר מכן בהיקפים יותר גדולים. העיתוי לפתיחת השלבים האלה – עדיין לא נקבע".

על העומס על מערכת הבריאות, ואמר כי "יש משמעות של פגיעה באיכות הטיפול ואנחנו מודאגים מכך. התחלואה החלה לרדת לכן בקרוב נראה את העומסים על בתי החולים יורדים. השבועיים הקרובים יהיו לא פשוטים אבל נדע להתמודד איתם. אם העומס על בתי החולים לא יירד – נצמצם את פתיחת המשק".

על המוטציות לנגיף אמר פרופ' אש שמעל 50 אחוז נדבקו במוטציה הבריטית. "ההתפשטות של המוטציה הזו אצלנו גורמת להאצה בתחלואה", אמר הפרויקטור, "אך עדיין לא ידוע האם היא אכן גורמת לתחלואה יותר קשה. לא ברור לנו עדיין האם הנשים בהיריון שאושפזו במצב קשה הם כתוצאה מהווריאנט הבריטי, אבל סטטיסטית נדמה שיש לזה משמעות".

"גם תחלואה בילדים מושפעת מהווריאנט הבריטי", המשיך הפרופסור. "יש עלייה בשיעור הילדים מתוך כלל המאומתים. בתחילת דצמבר שיעור הילדים שנדבקו בקורונה עמד על 23% והיום שיעור הילדים עומד על 35% . במגזר החרדי העלייה אף בולטת יותר: 50% מהנדבקים החדשים במגזר הם ילדים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *