הפרופסר התקשר לרב פירר: "החולה לא מתייחס אלי"

ר' יוסף כלל לא שם לב שהפרופסור הבכיר נמצא בחדר, ולא הפסיק לשוחח בטלפון. הפרופסור התפלא על כך מאוד, והתקשר להרב אלימלך פירר וסיפר לו על המתרחש…

בתקופה האחרונה לחייו של הרה"ג רבי יוסף אדלשטיין זצ"ל, כאשר היה מאושפז ב'תל השומר', הגיעה אליו יום אחד שיחה מאביו, יבדל"ח מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט׳׳א.

בדיוק באותם רגעים הגיע אחד הפרופסורים לביקור אצל החולה, ורבי יוסף, בשל כיבוד-אב וכבוד-התורה וההערכה העצומה שחש כלפי אביו שליט״א, לא הפסיק בשיחתו, ולא שם לב שהפרופסור נמצא בחדר. הוא המשיך לשוחח עם האב דקות ארוכות.

הפרופסור, שהתפלא שהחולה לא מתייחס אליו, התקשר אל הרה״ח רבי אלימלך פירר וסיפר לו על המתרחש. הרב פירר ביקש שיבררו את שם החולה, וכששמע שמדובר בבנו של מרן שליט״א, הסביר לרופא הבכיר את הסיטואציה, ופירט באוזניו את גודל מצוות כיבוד-אב, במיוחד של אבא כזה כמו מרן הגרי״ג שליט״א.

הרופא התפעל מאוד מכך, ותשמעו מה היה ההמשך. בראותו כיצד מתייחס חולה לאביו, למרות שבחדרו נמצא פרופסור בכיר, הרי שמאותו מקרה, קיבל הרופא על עצמו שכל פעם שאביו (של הרופא) יתקשר אליו, הוא ישיב מיד, ולא ידחה את השיחה, כמובן אם אין בכך משום פיקוח נפש לאחד החולים.

ראו את גודל ההשפעה של מעשה אחד, כשלמרות שרבי יוסף זצ״ל כלל לא התכוון להשפיע על הרופא, ראה מן-הסתם הפרופסור את עדינות-נפשו של החולה שלפניו, והבין שהוא אינו עושה זאת מתוך זלזול בכבודו אלא בשל רצונו לכבד את אביו מרן שליט״א. ואם כך, גם הוא קיבל על עצמו לעשות כדבר הזה.

(הרב משה מיכאל צורן שליט"א, 'קול ברמה')

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *