הפרמדיק שפגש את אחיו של הנפטר, סיפר לו מה ראה בטהרה

נהג שלקח טרמפ בחור ישיבה בנתיבות, סיפר לו מדוע הוא לוקח אותו עד לפתח הישיבה, שם התוודע כי הבחור הוא אח של ההרוג פנחס וייס ז"ל מישיבת עוצם, מי שהנהג טיפל בו בתאונה ומה קרה בעקבות כך שהיה במעמד הטהרה • הסיפור המלא משיעורו השבועי של הגרי"א דינר רב מרכז העיר בני ברק

במהלך שיעורו השבועי בליל שבת, סיפר הגאון הגדול רבי יהודה אריה דינר, רב מרכז העיר בני ברק, סיפור מופלא, על אודות בחור ישיבה שעמד בתחנת אוטובוס ועצר לו יהודי ושואל אותו לאיפה אתה צריך? לאן היעד שלך? הבחור אומר לו שהוא נוסע לנתיבות והנהג אמר לו אני מגיע לאותו אזור, הבחור הצטרף לנסיעה עם אותו יהודי ואמר לנהג שהוא אינו צריך להביא אותו ממש עד לפתח הישיבה, אלא די אם יורידו בצומת העיר נתיבות.

הנהג סירב, ואמר לו שהוא מתכונן להביא אותו עד פתח הישיבה, והכל בגלל סיפור מדהים שהיה לי עם בחור מישיבת 'עוצם' ואני אספר לך אותו, – אני פרמדיק של מד"א ולפני חודשיים קיבלתי קריאה, קראו לי לתאונה קשה במושב עוצם היה שם בחור ישיבה שירד מהאוטובוס ונפגע קשות, אני הגעתי לשם וקבעתי מוות על אותו בחור ואני לא רוצה שזה יקרה שוב פעם, לכן כשאני לוקח בחור ישיבה אני לוקח אותו עד פתח הישיבה.

כששמע הבחור את הדברים יוצאים מפי הנהג, אומר לו אותו בחור אתה יודע מיהו הבחור שטיפלת בו 'זה אח שלי', אותו בחור היה אחיו של הבחור פנחס וייס ז"ל, שנהרג בתאונה לפני מספר חודשים בכניסה ל'עוצם' ואחיו לומד בישיבת 'שכר שכיר' בנתיבות שגם היא בדרומה של הארץ. הנהג נדהם ואומר לו: "זה אח שלך? בוא תשמע סיפור על אחיך. אני אינני שומר מצוות, סיפר, כאיש מד"א הצטרפתי לנסיעה באמבולנס שהסיע את גופת הבחור ללוויה".

"כשהחלו לבצע את הטהרה, נכנסתי גם אני לחדר, וראיתי שפניו של בן הישיבה היו אצילות במיוחד, למרות כל מה שעבר עליו בשעות האחרונות. המראה תפס אותי ונכנס עמוק עמוק אל תוך ליבי, ולא יכולתי להשתחרר מהמראה הייחודי. עד שהחלטתי שהפנים האציליות הללו מגיעות מהתורה, המיישרת את האדם. הדבר כל כך נספג בעצמותיי, עד שגמלה ההחלטה בליבי להניח תפילין מדי יום ביומו, ואני מקווה שזה לא ייגמר רק במצווה זו, אלא אמשיך ואקבל על עצמי מצוות נוספות, ובכלל לימוד תורה. וכל זה בזכות אחיך ז"ל".

ואם יש לי עכשיו הזדמנות להסיע בן ישיבה עד לפתח הישיבה שלו, ולהביא לידי כך שהוא ילמד עוד כמה דקות בגללי, אני רוצה לעשות זאת". כך סיים הפרמדיק את סיפורו ולקח את האח עד לפתח הישיבה בנתיבות.

והמשיך הפוסק הגרי"א דינר ואמר תיראו מה זה, פנחס וייס ז"ל כמו שהיה בחייו כך הוא נפטר, שהוא הרי נפטר בחזור ממבחן שעשה ב'דרשו', והפטירה שלו הייתה בתוך זה שהלך להתעסק ברצונו יתברך ולקיים תורה ומצוות, מי שמתעסק בחייו בתורה ובמצוות הוא יזכה גם במותו להחזיר יהודים בתשובה, הוא יזכה במותו שבזכותו אנשים התעוררו בתשובה, הנה אותו פרמדיק של מד"א עד היום בזכותו מניח תפילין, רואים מהו הכוח של מצווה שמשפיעה גם במותו של האדם, וזה הכוח של לימוד התורה,

ואנו רואים בזה גם גודל "הצלם אלוקים" של אדם קדוש וגדול, שכאשר אדם מקיים תורה ומצוות הוא צריך לדעת שעשית המצווה נותנת לו 'צלם אלוקים' שזה משפיעה, ויעזרנו השי"ת להתקדש עוד ועוד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *