הפרשן הצבאי הבכיר נפעם מההסכם עם סודן

"סודן הייתה בעצם חממה לארגוני טרור", אמר יחזקאלי וניתח את המהלך – האזינו

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת תקף בחריפות את פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מנהיג סודן עבד אל-פתאח אל-בורהאן, וטען כי מדובר לדבריו ב"דקירת סכין בגבו של העם הפלסטיני ויציאה בוטה מיוזמת השלום הערבית". צבי יחזקאלי ('חדשות 13') הגיב לדברים בראיון לרדיו ללא הפסקה. "סודן הייתה בעצם חממה לארגוני טרור", אמר יחזקאלי, ופירט: "הסכם ידוע לשמצה שנקרא 'הסכם ח'רטום', שמוחמד דף חתם עליו בשנת 1995, קבע שחמאס יכול לבצע פיגועים בשטחי ישראל – אז התרחשו הפיגועים הקשים בשנת 1996. סודן גם אימצה את החמאס, היא הייתה הבית הטבעי של חמאס וכמובן גם אל-קאעידה".

יחזקאלי שיבח את ראש הממשלה ואמר: אני רואה את המפה של המזרח התיכון, וזה לא הזמן שמנותק מההקשר. יש פה את עסקת המאה שהונחה פה ובח'רטום היו את שלושת הלאווים אחרי מלחמת '67 שאחד מהם הוא – לא לקיום משא ומתן. ולמרות זאת- זה קורה. ביבי שיחק אותה 'ביג טיים'".
\\
יחזקאלי לא התרשם מהצהרתו של בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, שטען כי פגישת השניים היא "דקירת סכין בגבו של העם הפלסטיני ויציאה בוטה מיוזמת השלום הערבית", ואמר: "הם אמרו סכין בגב גם על עסקת המאה, וגם על כך שהסעודים נתנו תגובה רפה לעסקת המאה. זה מאוד פופולרי בזירה הפלסטינית. הם הנבגדים האולטימטיביים עכשיו. אין מה לעשות".

בהמשך דבריו התייחס הפרשן למציאות כיום במזרח התיכון, "שום מדינה ערבית לא חילצה את הפלסטינים, רק הביעה קצת תמיכה. היום, חוץ מארדואן שתומך קצת בחמאס – אין שום מדינה ערבית שעושה זאת. גם הנייה מסתכל על התמונה ובוחר לא לחזור לרצועת עזה, הוא מבין שבסופו של דבר עזה תצטרך להילחם בעצמה. מרתק לראות את העולם שאחרי סולימאני, אסד איבד 80 חיילים בשלושה ימים בקרבות הקשים שם, קודקודים לא פשוטים. אחד משומרי הראש של סולימאני חוסל על ידי המורדים וזה אומר שבעצם אין מה לעשות, העולם הערבי מפחד ודואג לעצמו. איראן עכשיו נלחמת, ובלי סולימאני היא חלשה ומדינות ערב מבינות את הפרצה הזו ודואגות לעצמן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *