הפרשן הצבאי: "לא משנה כמה כסף תתן להם – הם יירו בך"

צבי יחזקאלי ('חדשות 13') על תקיפות צה"ל בעקבות פציעתו של לוחם מג"ב בעימותים בגדר המערכת: "הפלסטינים מתישים אותנו ואינם חותרים להסדר"

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') הביא פרטים נוספים על התקרית שבה נפצע אנוש הלוחם סמ"ר בראל חדריה שמואלי, וטען כי "ברגע שאתה לא יודע שיש שם אויב, אתה לא יודע איך להתנהג. חמאס נוהג איתנו בצורה של אפשור ,מה שאתה מאפשר – קורה. אם תאפשר שהצלף יחטוף כדור זה קורה. חמאס בנה את ההפגנות ואת הלחץ לפני כמה שבועות, והוא מרתיע אותנו. הוא משחק וקובע את התזמון של הכול".

לדבריו, למרות העברת הכספים אל הרצועה מספר ימים קודם לכן, "הרציונל שלהם הוא ג'יהאד, והם מפעילים אותו בכל דרך. יש להם מטרה אחת – למחוק אותנו. נכון שאי אפשר, אבל בסופו של דבר הם מתישים אותך. הם לא חותרים להסכם, אנחנו חותרים לזה. האינטרס שלהם זה תמיד להעסיק אותנו בסוג של התשה, פעם בלון ופעם עפיפון".

עוד הוסיף, ואמר: "רצועת עזה לא תהיה בשקט גם אם תפתח את כל המעברים. שבוע שעבר נורה טיל והתגובה הישראלית הייתה פתיחת מעברים. מה הם מבינים? שככל שהם יכו אותך, כך הם יקבלו יותר. האסלאם לא יכול להיות תחת שליטה אחרת, בטח לא של יהודים. אם אתם חושבים שייסגר פרויקט הג'יהאד בעזה, אתם טועים כי זה כמו שהאמריקנים נפלו באפגניסטן. יש פה התנגשות בין תרבויות, אם הייתה להם פצצה הם היו זורקים עליך. תתעוררו".

יחזקאלי הסביר כי הוא "מזהה תנועות. האם הפלסטינים השלימו עם קיומנו? לא. האם אפילו ערביי ישראל השלימו? לא כולם. אני הייתי מתנועות השלום, חביבי, זה לא המקום לעשות את זה. לא מקבלים אותנו באזור הזה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *