הפרשן הצבאי מנתח: "האירוע בג'נין מסתיים בצורה הכי נקייה שיכולנו לקוות לה"

הפרשן הצבאי: "אני לא קונה לגמרי את גרסת האב, כי יש קצת אכזבה וביקורת בכלי התקשורת הפלסטיניים על למה בעצם לא ראינו קרב עם כל השישה האלה. זו בריחה באמת יוצאת דופן, הרואית בעיניי הפלסטיניים, אבל מהרגע שמסתיימת הבריחה מהכלא עצמו; כנראה, בגלל שלא רצו לחשוף עצמם לסכנות, הם מורידים הילוך. הייתה בריחה לא מתוכננת".

 לאחר תפיסת המחבלים בג'נין נון מגל ויריב אופנהיימר שוחחו על כך עם הפרשן לענייני ערבים אבי יששכרוף ('וואלה'),  ברדיו ללא הפסקה על הפרשה שהגיעה לסופה.

הפרשן לענייני ערבים אבי יששכרוף התייחס לפעילות המבצעית שהתרחשה הלילה, ובסופה נלכדו שני המחבלים הנמלטים מכלא גלבוע, ואמר: "הימ"מ והשב"כ עשו פעולה שקטה באזור המזרחי של העיר ג'נין שם הסתתרו שני המחבלים. האירוע מסתיים בצורה הכי נקייה שיכולנו לקוות לה, מאחר שאנחנו רק יכולים לשער שאם האירוע היה מסתיים בכך שהשישה היו הרוגים, ייתכן שההשלכות לא היו מסתיימות בכמה זריקות אבנים בג'נין".

לדבריו, אירוע של בריחה של 6 אסירים מתוך בית כלא, כל אסיר ולא רק ביטחוני, גם פלילי זה אירוע של מחדל. ודאי כשמדובר באנשים עם דם על ידיים או ניסיונות רצח. לא מדברים על חבורת פראיירים, לא מדובר בשישה חבר'ה שיצאו לזרוק כמה אבנים. חלקם לקחו חלק בפיגוע ירי, במעשי רצח ומה לא".

יששכרוף התייחס לדברים שאמר אביו של אחד האסירים, לפיו בנו נכנע ללא התנגדות לכוחות הביטחון הישראליים במטרה לשמור על יושבי הבית, והודה: "אני לא קונה לגמרי את גרסת האב, כי יש קצת אכזבה וביקורת בכלי התקשורת הפלסטיניים על למה בעצם לא ראינו קרב עם כל השישה האלה. זו בריחה באמת יוצאת דופן, הרואית בעיניי הפלסטיניים, אבל מהרגע שמסתיימת הבריחה מהכלא עצמו; כנראה, בגלל שלא רצו לחשוף עצמם לסכנות, הם מורידים הילוך. הייתה בריחה לא מתוכננת".

הוא הוסיף וציין כי היו לאסירים אלטרנטיבות אחרות, וכי הבריחה לצפון "לא ברורה. אין פה תוכנית סדורה, קו מחשבה שאתה אומר 'איזו תוכנית, יאללה. הורידו אותנו על ארבע'". באשר לדרך בה השיגה מערכת המודיעין את המידע שהוביל ללכידתם של המחבלים, אמר: "זה כיבוש – בואו נקרא לילד בשמו. מערכת הביטחון עושה את עבודתה נאמנה, היה צריך להביא מידע על השישה ועשו כל מה שהיה צריך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *