הפרשנים הבכירים מסכמים שבוע: האצבע שעשויה להפיל את הקואליציה

הפרשן עמית סגל בטורו מביא ב'ידיעות' תסריט לא כל כך ריאלי כי אחד מחברי הכנסת של ימינה יפרוש ברגע האחרון יצביע נגד התקציב. וגם: מה חושבים הפרשנים הבכירים על איילת שקד

הפרשן הפוליטי הבכיר בישראל עמית סגל בטורו מביא ב'ידיעות'  תסריט לא כל כך ריאלי  לפיו אחד מחברי הכנסת של ימינה יפרוש ברגע האחרון ויצביע נגד התקציב.

וכך כותב סגל: "בליכוד נאחזים עכשיו בליכוד בתסריט כמעט דמיוני: מפה לאוזן לוחשים שם שאחד מחברי הכנסת הנורבגיים של ימינה (מזכירים שם את יום טוב כלפון) יתנדב לבצע פיגוע התאבדות בממשלה: הוא יצביע נגד, יהפוך לגיבור הימין, השעון יצלצל חצות והכנסת תתפזר".

סגל מזכיר בטורו גם את המחנות שצצו בליכוד, וכך כותב: "ברבע שעה הראשונה של נאום בנט, שרר במליאת הכנסת רעש נורא. חברי ׳הליכוד׳ צעקו והוצאו בזה אחר זה. ברבע שעה האחרונה אחרי שחצי מסיעת ׳הליכוד׳ יצאה מהאולם, השתררה דממה. אדלשטיין וכץ, דיכטר והנגבי, גמליאל ושטייניץ ישבו והקשיבו או סתם עברו על הווטסאפ."

לדבריו, בליכוד גוברת המחלוקת בין שתי הסיעות, הקולנית והדוממת. בקיץ ראינו בעיקר את הראשונה: זו שמגבה את נתניהו לחלוטין ותתמוך בו בכל התמודדות, נאחזת בזינוק בסקרים ומאמינה שנפילת הממשלה קרובה. כנס החורף יעניק תשומת לב גם לשנייה – אלו שלא רואים פתרון ולא מזהים בחירות בקרוב.

על הסדקים בקואליציה ניתן להבין גם מ'ורטר' בהארץ שמזכיר את שקד בתור מי שעשויה להפיל את הקואליציה, וגם את סימה קדמון שמסתייגת. גורמים בקואליציה מסרו לעיתונאית סימה קדמון כי שקד לא תפיל בכוונה את הממשלה אבל היא מייצרת כל הזמן דרמות, כדי שיהיה ברור שהיא הסמן הימני של הממשלה ולא סער או אלקין שעושים סיכומים עם המשותפת."

אם בוחנים את העמוד השני של המוסף לשבת של 'ידיעות' מגלים את בעיית הבעיות של ימינה. וכך כותב נחום ברנע בטורו ב'ידיעות': "ימינה איבדה את הבסיס האידיאולוגי שלה. יש לה ממשלה; אין לה בוחרים. הבוחרים שנטשו לא ישובו עוד. אם ימינה חפצת חיים, היא חייבת למצוא לעצמה בוחרים חדשים; ימינה חייבת ללכת שמאלה, להתמרכז."

הפרשן הבכיר נחום ברנע מוסיף עוד: "בנט היה השבוע בחתונה של אחיין שלו. משהו כאן לא מתכנס, אמר אחר כך: מקבלים אותי בחום עצום; לא מוכנים להצביע בשבילי. ואכן, סקרים פנימיים מלמדים על שיפור בציון שמקבל בנט מהציבור, בעיקר בגלל ההצלחה בקורונה, אבל אלה שמרוצים ממנו לא מוכנים להצביע בעדו" :

שירית אביטן ב'גלובס מתמקדת בבעיות של ליברמן. וכך כותבת, "ליברמן נתקל בבעיות מבית עם שני החוקים לשלילת זכויותיהם של מפוטרים שסרבו להתחסן או להיבדק תקופתית. שרי מרצ והעבודה מתנגדים לתזכירים שהופצו ושר האוצר יצטרך לבחור באיזה חזית הוא רוצה לנצח: מולם. או בתקציב."

יהודה שלזינגר ב'ישראל היום' מנתח את הסיבה למה נתניהו אינו פורש – "הטענה רווחת בין אנשי הליכוד מדברת על תחושת השליחות של נתניהו. אך מעבר לסוגיה הערכית, מדובר במחשבה שלדברי אנשי הליכוד גורמת לכך שנתניהו לא סומך על אף אחד במפלגתו שיוכל לקחת את המושכות ולנהל את מדינת ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *