הפרשנים: "ראשי הגוש יעשו מהלכים לא שגרתיים כדי למנוע מנתניהו להקים ממשלה"

פרשני התקשורת מנתחים את ההתפתחויות האחרונות לקראת פתיחת הקלפיות. ליקטנו עבורכם

פרשני התקשורת מנתחים את ההתפתחויות האחרונות לקראת פתיחת הקלפיות. הכתבת דפנה ליאל סבורה כי הסכם העודפים בין סער לבנט הוא אחד הדברים המסקרנים בבחירות האלה שכן הוא עשוי להעביר מצביעים מגוש לגוש. מי יקבל את המנדט הנוסף? אם יהיה אחד כזה זו כנראה תהיה המפלגה הגדולה מבין השתיים ומחר בלילה זו כבר נדע מי זו תהיה.

דפנה ליאל הוסיפה עוד כי כולם מבינים שאחרי הבחירות זה לא יתנהל כמו הפעמים הקודמות – ראשי גוש השינוי יעשו מהלכים לא שגרתיים כדי למנוע מנתניהו להקים ממשלה.

הפרשן נדב איל טוען כי גורם בימין (לא בליכוד) אמר לו כי "להבנתנו, רק מפלגה אחת במרכז שמאל קרובה לאחוז החסימה, וזו מרצ. אם היא לא עוברת ביבי כנראה יקבל את ה61. הוסיף שסמוטריץ' כרגע עובר על 5-6 ולכן לא ברורה לו ההתגייסות של נתניהו לטובתו."

הכתב מיכאל שמש דיווח כי נתניהו ממריץ מצביעים דתיים וחרדים. בליכוד חילקו אזורים בדרום בינם לבין מפלגת הציונות הדתית. לפיד מעודד מתלבטים בחיפה וחושש שמרצ תשאר מתחת לאחוז החסימה. סער קרא לבנט "רמאי" ובהמשך הודיע שיסכים לרוטציה איתו ועם לפיד.

פרשן בקהילה יצחק פלדמן טען בראיון לקו החרדי כי: "הבחירות הפכו למעניינות רק בשבוע האחרון. בסקרים הפנימיים של השעות האחרונות מדברים על התרסקות של סער. מצביעים רבים בשמאל שחשבו להצביע לו החליטו לחזור למפלגות השמאל. למפלגות החרדיות אסור לאבד מנדטים לסמוטריץ', זה עשוי להשליך על מערכות הבחירות הבאות ולפגוע בכוח החרדי"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *