הפתרון היצירתי של בית הספר החרדי: במקום מוחמד קטוסה – פועלת ניקיון מהכפר

פרסום ראשון: כמה חודשים לאחר שפרשת מוחמד קטוסה הסעירה את הציבור הישראלי, בבתי הספר לבנות במודיעין עילית החליטו להפסיק להעסיק מנקים ערבים כלקח מהפרשה שהביאה למעצרו של פועל הניקיון שנחשד כי הטריד את הילדה בת השבע ממודיעין עילית – ושוחרר. את מקומו של קטוסה ממלאת פועלת ניקיון מהכפר הערבי

כמה חודשים לאחר שפרשת מוחמד קטוסה הסעירה את הציבור הישראלי, בבתי הספר לבנות במודיעין עילית החליטו להפסיק להעסיק מנקים ערבים כלקח מהפרשה שהביאה למעצרו של פועל הניקיון שנחשד כי הטריד את הילדה בת השבע ממודיעין עילית – ושוחרר לאחר שהוכח כי הוא לא קשור למעשה.

בבית הספר במודיעין עילית בו הועסק קטוסה החלה בימים האחרונים לעבוד מנקה המתגוררת באחד הכפרים הערבים הסמוכים במקומו של קטוסה. עובדת הניקיון לובשת כיסוי ראש כפי מנהג העדה המוסלמית.

ל'אקטואליק' נודע כי בבית הספר החרדי ניסו להעסיק עובדת ניקיון חרדית, אך משלא נמצאה אחת כזאת הוחלט לאתר פועלת ממוצא ערבי. בבית הספר חידדו את ההנחיות ואמרו לבנות שלא להתקרב לפועלת הניקיון בעת עבודתה, וזאת מחשש לחיכוך על רקע דתי.

מוחמד קטוסה הפלסטיני נחשד כי הטריד את הילדה בת ה-7 שוחרר לאחר שהפרקליטות חזרה בה מכתב האישום. מוחמד קטוסה זכה לקבלת פנים נלהבת במיוחד כאשר בני משפחתו חיכו לו במעבר ביתוניא והרימו על הכתפיים כל הדרך אל הכפר בו הוא מתגורר –  דיר קדיס שם מתכננים לערוך קבלת פנים חגיגית בהשתתפות כל ראשי הכפר.

קטוסה קיבל זר פרחים מפתיע מתושב העיר מודיעין עילית צביקה גולבנציץ, אשר רשם לו דברי ברכה בעברית ובעברית ועליו נכתב: "למשפחת קטוסה היקרה!! תמשיכו להיות אנשים טובים כפי שאתם. אנחנו שמחים בשחרורו של מוחמד. הוא איש טוב וישר!".

גולבנציץ, מתווך מפורסם בעיר מודיעין עילית שבעבר העסיק את הפועל ופעל מאחורי הקלעים להוציא את האמת מול התקשורת אומר בשיחה ל'אקטואליק' כי "הוא מאמין במאה אחוז בחפותו של מוחמד".

על הזר ששלח למוחמד סיפר: "לא הצלחתי להגיע אליו. המון אנשים…מסרתי לגיסו שבירך אותנו עלכל מה שעשינו למענו".

 

במודיעין עילית קיבלו את דבר שחרורו ברגשות מעורבים, מצד אחד תושבים רבים שטענו לחפותו של הפלסטיני הביעו סיפוק על הצדק שנעשה מול החשש הרב כי המטריד שיכול לפגוע בעוד בנות עדיין מסתובב חופשי ברחבי העיר החרדית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *