הצטרפו לשידור החי: בצה"ל שוקלים כניסה קרקעית לעזה

בישראל חוששים: חמאס יגיב בירי לאיזור המרכז בתגובה לחיסולים

בצה"ל לא שוללים כניסה קרקעית לעזה – אם יהיה בכך צורך. הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס  בשעה זו לדון בהרחבת המבצע לתוך הרצועה.

בחמאס הבטיחו כי בשעה 18:00 ירחיבו את השיגורים לאיזורים נוספים, אך רקטות בודדות נורו לאיזור העוטף. בשעה זו מאיימים בחמאס להגיב לחיסולי מפקדי החמאס.  "אללה אללה אללה לילה אדום יהיה לישובי הכיבוש מוחמד דף מתנחלי הכיבוש ממליץ לכם לא לישון הלילה שערי הגיהנום נפתחו"

על רקע המצב הביטחוני, ובשל איומים הנשמעים בתקשורת על העיר חיפה הסמוכה, חשוב להדגיש כי אין מידע קונקרטי לגבי איום מיידי על האזור, למרות זאת למען שמירה על ביטחון התושבים והנופשים, הנחה ראש מועצת רכסים הרב דן כהן – את אגף חירום וביטחון בעירייה בניהולו של מר גדעון בן אברהם ומנכ"ל המועצה יוסף חיים קקון, לפתוח את כל המקלטים ברחבי המועצה.

עוד חשוב להדגיש כי המועצה באמצעות כל מכלולי החירום ובשיתוף כוחות הביטחון ערוכים לכל תרחיש.

לצד פתיחת המקלטים, חשוב שכל אחת ואחד יידע מהו המרחב המוגן הקרוב ביותר וכן כיצד לפעול בזמן התרעה.

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום (רביעי) בשעה 17:00, והשרים יצביעו על הרחבת המבצע בעזה. הם יידרשו להצביע על שורת תקיפות של יעדים שלא הותקפו עד כה, זאת מתוך כוונה להעלות את הלחץ שמופעל על חמאס. .

שידור חי בערוץ 2

בדקות האחרונות חמאס שיגר מעל 100 רקטות לאיזור אשדוד והשפלה בעקבות חיסול בכירי החמאס. מטח כבד גם לבאר שבע דימונה והסביבה. בעקבות המטח הכבד לאשדוד, נרשמה פגיעה ישירה במשאית, במקום מטופל נפגע 1 במצב קשה.

בעקבות סיכול הבכירים בחמאס המקורבים למוחמד דף, חמאס ירחיב את האש למרכז הארץ. חמאס יצא עם איום חדש מהדקות האחרונות: בשעה 18:00 נירה טילים ליעדים חדשים בישראל.

בכירי החמאס חוסלו במספר מקומות שונים בו זמנית. התקיפות הפתיעו את בכירי חמאס במקומות שהם לא ציפו שהשב"כ וצה"ל ידע שהם שם, חדירה מודיעינית מעולה ערוצים המקורבים לחמאס: החיסולים הפתיעו את חמאס. בחמאס מאיימים כי "התגובה העזתית תיהיה חסרת תקדים."

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום לתחנת המשטרה בעכו לדיון הערכת מצב בעקבות האירועים בעיר יחד עם ראש העיר, שר הבט”פ, מפכ”ל המשטרה ובכירים נוספים. “הערב אכנס את הקבינט, יש התפתחויות קשות, כולל ירי הנ”ט. אנחנו נגיב ומגיבים בעוצמה הולכת וגדלה – לא אפרט כאן”, אמר ראש הממשלה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *