הצטרפו לשידור החי: נתניהו מואשם בשוחד

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט להגיש כתב אישום לפני שימוע בתיקי ראש הממשלה. כצפוי, ראש הממשלה יואשם בקבלת שוחד בתיק 4000, הפרת אימונים בתיקי 1000 2000 .

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט להגיש כתב אישום לפני שימוע בתיקי ראש הממשלה. כצפוי, ראש הממשלה יואשם בקבלת שוחד בתיק 4000, הפרת אימונים בתיקי 1000 2000 .
בכתב האישום מפרט היועץ שורה של מקרים בהם נתניהו התערב בעריכת וואלה בתמורה לסיוע לבעלי בזק. כך למשל, רה"מ התקשר לאלוביץ וביקש להסיר את השידור חי מעצרת 'רק לא ביבי' בכיכר רבין. השידור החי החי ירד לבקשת נתניהו.שבוע לפני בחירות 2015: מגיש וואלה דב גילהר מפוצץ ראיון עם נתניהו ולא מוכן לערוך ראיון נוסף לבקשת חפץ. נתניהו וחפץ מקבלים את הראיון המלא לידיהם ועורכים אותו בעצמם. אלוביץ לישועה: "החבר רוצה מה שביקש – אחרת לא ישודר"

וכך כתב היועמ"ש בכתב החשדות נגד נתניהו בתיק 1000 שבו מואשם נתניהו במרמה ובהפרת אמונים בכפוף לשימוע:

"מאז 1999 אתה מקיים עם מילצ'ן קשר בעל זיקות שונות שהעמיד אותך בניגוד עניינים חריף ומתמשך. מחודש אוקטובר 2011 ועד לחודש דצמבר 2016, לצד מערכת היחסים האישית שהתקיימה ביניכם, קיבלת טובות הנאה שונות, לעתים כמענה לבקשתך, שעיקרן אספקת טובין באופן רציף ובהיקף כספי ניכר. בתקופה הרלוונטית טובות ההנאה ניתנו לך בזיקה לתפקידיך הציבוריים ולמעמדך כראש ממשלת ישראל.

"במהלך התקופה הרלוונטית, במסגרת מילוי תפקידיך הציבוריים פעלת לטובת מילצ'ן וזאת תוך שאתה מצוי בניגוד עניינים חריף בין מחויבותך האישית למילצ'ן לבין מחויבותך לציבור, בשלושה מקרים: פעלת מול גורמי ממשל בארה"ב על מנת שיתנו למילצ'ן ויזה, בשני אירועים; פנית לשר האוצר באותה העת, יאיר לפיד, על מנת להאריך את משך הפטור מדיווח ותשלום מס הכנסה שממנו מילצ'ן נהנה; פעלת בעצמך והנחת את מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר לסייע למילצ'ן בענייני רגולציה הנוגעים לעסקת מיזוג בין חברות התקשורת "רשת" ו"קשת" על מנת שההשקעה אותה בחן מילצ'ן באותה עת, תהיה כדאית עבורו מבחינה כלכלית".

היועץ כתב עוד שנתניהו קיבל טובות הנאה שעיקרן קופסאות סיגרים לשימוש אישי של נתניהו, ובקבוקי שמפניות לרעייתו. בתחילה השניים קיבלו את טובות ההנאה במסגרת מפגשים חברתיים, אולם במהלך השנים אופני הקבלה השתנו והם התחילו לקבל אותן גם במשלוחים באמצעות עובדיו של מילצ'ן.

השווי של קופסת הסיגרים הייתה בין 2,000 ל-3,000 שקלים. בקבוקי השמפניה שנשלחו לרעייתו שרה נאמדו במחירים שנעו בין 250 ל-350 לבקבוק. גם תכשיטים נטען שהשניים קיבלו וסך כל טובות ההנאה שבני הזוג קיבלו נאמדו במחיר של כחצי מיליון שקלים (477,973 שקלים).


הליכוד מסר בתגובה: מדובר ברדיפה פוליטית. מסע הצייד נגד ראש הממשלה התחיל בניסיון להדביק לו ארבעה תיקי שוחד. כבר עכשיו, עוד לפני השימוע, שלושה מהם קרסו. גם שאר הטענות יקרסו כמו מגדל קלפים כשראש הממשלה יתעמת עם עדי המדינה, יביא עשרות עדים שבאופן תמוה לא נחקרו ויציג את המסמכים והפרוטוקולים שמוכיחים שכל פעולותיו והחלטותיו של ראש הממשלה נעשו כדין.

פרסום חד צדדי של הודעת היועץ כחודש בלבד לפני הבחירות, מבלי שניתנת לראש הממשלה הזדמנות להפריך את האשמות השווא הללו, היא התערבות בוטה וחסרת תקדים בבחירות. מטרתה אחת: הפלת ממשלת הימין בראשות נתניהו והעלאת ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ. אסור לתת לזה לקרות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *