הצטרפו לשידור החי: צה"ל נערך להסלמה

בצה"ל נערכים לקראת תגובה עוצמתית בעזה כבר בשעות הקרובות. צהל פרס כיפות ברזל במספר מוקדים ברחבי הארץ, וסגר מספר כבישים בסמוך ליישובי העוטף. במספר ערים נפתחו מקלטים ציבוריים

בעקבות הירי לפנות בוקר לעבר רמת השרון, בו נפצעו שבעה בני משפחה, בצה"ל נערכים לקראת תגובה עוצמתית בעזה כבר בשעות הקרובות. צהל פרס כיפות ברזל במספר מוקדים ברחבי הארץ, וסגר מספר כבישים בסמוך ליישובי העוטף. במספר ערים נפתחו מקלטים ציבוריים, בין היתר בעוטף עזה, בקרית גת ובבאר שבע.

ב‏הודעה לתושבי עוטף עזה נכתב כי: "בזמן הקרוב ישמעו פיצוצים כחלק בפעילות התקפית של צה"ל .לאור זאת יש להגביר ערנות ולפעול בהתאם להנחיות ההתגוננות ובהישמע התרעת צבע אדום יש להיכנס למרחב המוגן או למרחב הכי ממוגן שקיים בסביבתכם תוך פרק זמן ההתגוננות ולשהות בו 10 דקות".

על פי הנחיות גורמי ביטחון, הופסקה תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. לפי שעה רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע) תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת אשקלון.
תחנות אופקים, נתיבות ושדרות תיסגרנה, עד להודעה חדשה.

דובר צה"ל הודיע לפני זמן קצר כי לאור הערכת המצב וכחלק מצעדי שיפור המוכנות הוחלט באוגדת עזה על חסימת אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת.

בנוסף הוחלט על עצירת עבודות חקלאיות במרחבים הסמוכים לגדר המערכת.

"יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו על ידי צה"ל ככל שיידרש", נמסר.

לידיעת הסקרנים והתושבים, אלו האזורים שנסגרו לתנועה: באזור שדרות – "גבעת קובי", "גבעת הפעמונים", אתר 'חץ שחור', גבעת נזמית וגבעת הפרש הבודד.

בנוסף, כביש 4 מכיוון צומת יד מרדכי לכיוון נתיב העשרה ומחסום ארז. גם כביש 25 מכיוון צומת סעד לקיבוץ נחל עוז נסגר לתנועה.

מהמועצה האזורית אשכול נמסר: "נוכח המתיחות הביטחונית הוחלט על ביטול פעילות החוגים היום אחר הצהריים והחוגים יסתיימו בשעה 15:45.
כל פעילות החוגים מעבר לשעה זו מבוטלת להיום. אנו בקשר עם הצבא ונעדכן בכל התפתחות"

מוקדם יותר היום אמר דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס בתדרוך לכתבים כי "אנחנו נמצאים במוכנות למגוון רחב של תרחישים ככל שיתפתח בשעות ובימים הקרובים, אתם יכולים להבין לבד מה זה אומר".

לדבריו "הרמטכ"ל סיים הבוקר שורה של הערכות מצב עם ראשי אגפים וראש השב"כ. התקבלו שורת החלטת בתיאום עם הדרג המדיני. אנחנו כרגע נמצאים בהקפצה של 2 חטיבות למרחב רצועת עזה. במקביל מבצעים גיוס מילואים מצומצם כמו הגנה אווירית ומודיעין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *