הצעד המפתיע של איילת שקד

הצעד ימנע השתלטות בלתי חוקית על אדמות מדינה ויאפשר את הגדלת האוכלוסייה באזור. "יש מחסור בדיור, צריך להרחיב יישובים קיימים ולהקים חדשים – אנחנו מאבדים קרקעות". כך מפרסם הערב (ד') באתר וביישומון "ישראל היום", כתב הפנים יורי ילון

השרה איילת שקד ל"ישראל היום", המקדמת הקמת עשרה יישובים חדשים בנגב אמרה בףהיום (ד') כי "יש ערך גדול בתפיסת אדמות מדינה".

במשרד הפנים ציינו כי מדובר בצעד חשוב לחיזוק ועיבוי ההתיישבות בנגב, אזור בעל חשיבות לאומית, שתמנע השתלטות שלא כדין על אדמות המדינה. כמו כן, במשרד הפנים אמרו כי הגדלת האוכלוסייה בנגב תועיל לכלל תושבי האזור, נוסף לניצול שטחים פנויים לטובת בניית יחידות דיור נוספות.

בשלב זה, שרת הפנים שקד הורתה להכין הצעה להחלטת הממשלה בנוגע להקמת היישובים, וצוותי העבודה החלו להתקדם בנושא מול הגורמים הרלוונטיים. חשוב לציין כי לגבי חלק מהיישובים התקבלה בעבר החלטת ממשלה להקימם, אבל התכניות לא קודמו.

שרת הפנים שקד אמרה ל"ישראל היום": "אנחנו רוצים להקים יישובים חדשים בנגב וברמת הגולן. אנחנו חייבים להקים יישובים חדשים כי אנחנו מאבדים חלק מהקרקעות בנגב, וגם על מנת ליישב תושבים. המדיניות הייתה לא לקדם יישובים חדשים כי זה עולה יותר כסף מיישובים קיימים. אני חושבת שיש ערך גדול בתפיסת אדמות מדינה וגם בהפרחת השממה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *