הצפי לחיסון והסכנה: הרב פירר מדבר על הכל

בראיון שהעניק למגזין החרדי 'במה', טען היועץ הרפואי הרב אלימלך פירר כי הצפי להשגת חיסון מסחרי נגד הקורונה הוא בסביבות חודש ספטמבר. ומה הוא חושב על אלו שמשווים את הקורונה לשפעת

בראיון שהעניק למגזין החרדי 'במה', טען היועץ הרפואי הרב אלימלך פירר כי הצפי להשגת חיסון מסחרי נגד הקורונה הוא בסביבות חודש ספטמבר.

"אני מקווה מאוד שיצליחו וכמה שיותר מהר, יש חברות הטוענות שיש להן כבר פיתוחים שונים לקראת חיסון נגד הקורונה", אמר פירר והוסיף, "הצפי הכי אופטימי – כמובן הוא יכול להשתנות ברגע – על-ידי חברות רציניות שכבר בדקו וערכו ניסויים שונים שיהיה חיסון זמין מסחרי בסביבות ספטמבר".

לטענות על כך שהקורונה היא בסך הכל עוד שפעת אמר פירר, "מי שיאמר לך שהוא מבין מה זה קורונה הוא אינו דובר אמת ולא משנה איזה סטטוס הוא, אקדמאי או כל תואר אחר. האינפורמציה על נגיף הקורונה מאוד מוגבלת, עובדתית הנגיף הזה מתנהג אחרת בצורה שלו וכל ההדבקה שלו הגורמת לפיזור של המחלה בכל העולם".

"על אף שישנם אנשים שונים הטוענים כי יש להם חישובים אוטומטיים שונים ומגזימים וכו', אך מדוע צריך לחפש הסברים איך הדבר עובד, לצערנו אנו רואים את התוצאות. השכיחות של האסונות בעקבות הקורונה היא מעל ומעבר למה שצפו עד היום בכל מיני מחלות", אמר.

לדברי פירר, "הקורונה אינה דומה כלל לשפעת. לא כמו שפעת מקסיקו ואף לא כמו הווירוס הספרדי, היו וירוסים שונים אך גם הם לא היו ברמת מגיפה. אולי זה דומה לאבעבועות שחורות שעשרות מיליונים באירופה נדבקו".

פירר שב והתריע כי כל אחד שיכול להחמיר מעבר להנחיות משרד הבריאות – ראוי שיחמיר שכן מדובר בפיקוח נפש ממש.

"כל אחד שיכול עדיף להחמיר, זו שאלה של פיקוח נפש. בפרט אדם עם סיכון. גם אדם בריא העומד בכל ההנחיות עליו להקפיד על כל פרט ולא לגעת במה שאדם אחר עלול לנגוע, אם אכן יקפיד על כל הדברים הסיכוי שידבק קטן מאוד", אמרץ

"גם אם יידבק יש סיכוי שהמחלה הזו תעבור עליו בלא שיחוש אותה, ישנו אחוז גבוה מאוד של נדבקים שאפילו לא הרגישו שהיו חולים בקורונה, אך הוא עלול להדביק אחרים ועל כן חובת הזהירות גדולה שבעתיים, אני חוזר ואומר זהו פיקוח נפש", סיכם הרב פירר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *