הקבינט אישר: הפסקת אש מ- 2 בלילה

הקבינט אישר את הפסקת האש. השעה המיועדת לתחילת הפסקת האש היא 2 בלילה – בכפוף להבנות מול המצרים.

הקבינט אישר את הפסקת האש. השעה המיועדת לתחילת הפסקת האש היא 2 בלילה – בכפוף להבנות מול המצרים.  בהודעת הקבינט נכתב: "הקבינט המדיני ביטחוני קיבל פה אחד את המלצת כל גורמי הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל״ל, לקבל את היוזמה המצרית להפסקת אש דו-צדדית ללא כל תנאי, שתכנס לתוקפה בשעה שתסוכם בהמשך." זמן קצר לאחר החלטת הקבינט על הפסקת אש: צבע אדום נשמע בעוטף עזה .

הרמטכ״ל, הדרג הצבאי וראש השב״כ סקרו בפני השרים את ההישגים הגדולים של ישראל במערכה, חלקם חסרי תקדים.

הדרג המדיני מדגיש שהמציאות בשטח היא שתקבע את המשך המערכה.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת מפי בכיר חמאס כי ישראל וחמאס יכנסו להפסקת אש הדדית ב02:00 לפנות בוקר.

הצטרפו לשידור החי בערוץ 12:


על פי הדיווחים, צה"ל מפסיק את הפעילות מול עזה באופן מיידי. מעבירים תשובה למצרים שישראל מוכנה להמשיך בנצירת האש כל עוד חמאס יפסיק לירות. במידה וחמאס ימשיך בירי גם ישראל תמשיך, אבל הכיוון ברור. ייתכן והפסקת האש תיכנס לתוקף בסביבות 2 בלילה לאחר קבלת תשובה ממצרים.

גם בכיר חמאס מאשר: הפסקת אש "הדדית וסימולטנית" עם ישראל ב-2 בלילה .

על פי שני מקורות שהשתתפו בדיון, צה"ל מפסיק מיידית את התקיפות שלו ברצועה. אם החמאס ימשיך לירות – צה"ל יחזור לתקוף והפסקת האש תבוטל מיידית. הכדור כעת אצל המצרים שהבטיחו שהם יכולים להביא את הפסקת האש המיוחלת מבחינתם

משפחת גולדין דורשת מנתניהו לדעת האם השבת הבנים כלולה בהסכם הפסקת האש שהקבינט אישר הלילה. שמחה גולדין: נתניהו צריך להפסיק לשחק ברגשות המשפחות ולהחזיר את החיילים. הוא וגנץ יחד עם הרמטכ"ל שלחו אותם להילחם במבצע צוק איתן ועד לרגע זה הם לא שבו משדה הקרב. הזלזול במשפחות הלוחמים עובר את כל הגבולות והאחריות כולה נמצאת על כתפיהם. אנו דורשים לקבל תשובות לאלתר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *