הקבינט אישר: עוצר לילי ב-40 ערים

לפני זמן קצר אושר בקבינט המסגרת הכללית של ההגבלות שתאושר סופית מחר במסגרת משאל טלפוני בין חברי הממשלה

לפני זמן קצר אושר בקבינט המסגרת הכללית של ההגבלות שתאושר סופית מחר במסגרת משאל טלפוני בין חברי הממשלה. ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבה כי ביום חמישי נשקול סגר ארצי מלא ומתווה לחגי ישראל.

הוחלט להטיל ממחר 19:00-5:00 סגר מוגבל לילי על 40 ישובים (הגבלת תנועה עד 500 מ' למעט לצורך הצטיידות במזון וצרכים רפואיים). בהם יישובים חרדים בני ברק מודיעין עילית ביתר אלעד ועוד.

אלה היישובים:

בוקעאתא
מעלה עירון
פוריידיס
כפר קאסם
אלעד
בית שמש
כסרא-סמיע
רכסים
ערערה
עין מאהל
בני ברק
אבו סנאן
טירה
ג'לג'וליה
לקיה
ג'ולס
ריינה
ג'ת
ביתר עילית
יפיע
באקה אל-גרביה
נתיבות
אום אל-פחם
מודיעין עילית
כפר מנדא
אשקלון
קלנסווה
זמר
דאלית אל-כרמל
כפר ברא
בועיינה-נוג'ידאת
נצרת
כפר קרע
אשדוד
עספיא
אילת
טייבה
שדרות
עמנואל
כוכב יאיר
שפרעם
קרית יערים

מערכת החינוך הפורמלית תיסגר בערים הנוספות (8 ערים חדשות) החל מיום ג'. יוחרגו מהחלטה זו מסגרות החינוך הבלתי פורמליות.

על פי ההחלטה – ‏סגירת עסקים למעט עסקים חיוניים החל מ19:00.

השר גלנט אמר בקבינט הקורונה: "עמדתי היא כי אין הצדקה לסגירת מערכת החינוך בערים כלשהן כל עוד לא הוטל עליהן סגר מלא ומוחלט. בלתי סביר לקיים חיים כמעט שגרתיים במהלך היום ובמקביל לסגור את בתי הספר, זהו סדר עדיפות הפוך מהנדרש – מערכת החינוך צריכה להיות האחרונה לסגירה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. על כך בדיוק נאמר: 'אמור לי מי חבריך ואומר לך מי ומה אתה'!!!

    הרב הגאון רבי ציון בוארון שליט"א זקן הדיינים הספרדים בהכרזה דרמטית:
    "לא נסכים לכפות עלינו מסכות ושתי מטר בבתי הכנסת" דהיינו "אנחנו לא נסכים לכפות עלינו להישמע להוראות "קבינט הקורונה" וזה כולל "שמירת מרחק שתי מטר ומסכות" ונימק "הואיל וברור שכל מטרתם היא אך ורק עקירת תורה ותפילה מישראל".

    בעקבות החלטת קבינט הקורונה על סגר בערים אדומות, בהם הערים החרדיות בני ברק, בית שמש, אלעד, וביתר, וכן ההגבלות על הישובים רכסים ועמנואל וכן לקראת ימי ראש השנה ויום הכיפורים והחגים הבעל"ט וההגבלות על בתי הכנסת ומוסדות התורה. בהמשך לקו התקיף והברור שנקט הגאון רבי ציון בוארון מהרגע הראשון של התפרצות 'ווירוס קורונה' לפני חצי שנה, בישראל, לפיה אין להגביל או למעט בשום אופן את היכלי התורה הישיבות ובתי הכנסת, אלא צריך להמשיך כרגיל בכל מוסדות התורה והתפילה.

    בערב שבת האחרונה (פרשת כי תבוא) הכריז הגאון רבי ציון בוארון בבית מדרשו שבשכונת בית ישראל בירושלים, דברים ברורים ונחרצים כדלהלן: לא נסכים לכפות עלינו להישמע להוראות "קבינט הקורונה" דהיינו שמירת מרחק שתי מטר ומסכות, הואיל וברור שכל ההגבלות האלה הן אך ורק להרס בתי הכנסת, לחלל הדעת, ומטרתם- "עקירת תורה ותפילה מישראל" ח"ו.

    למותר לציין כי לדברים הברורים והחד משמעיים של הגר"צ בוארון יש השפעה רבה על הציבור הספרדי בכלל ובני התורה.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב