הקבינט הכריע: ההגבלות יימשכו בעוד שבוע

קבינט הקורונה אישר הערב את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה להאריך את ההגבלות הקיימות על המשק עד ליום ראשון הבא

קבינט הקורונה אישר הערב את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה להאריך את ההגבלות הקיימות על המשק עד ליום ראשון, 1.11.20, זאת, בהתאם לקביעה כי משך הזמן של המעבר בין שלב לשלב הוא מינימום 14 יום.

במהלך הלילה התקיימו התייעצויות בין רה"מ עם צוות שרים מצומצם, שמהן עלה כי גם תלמידי א' ו-ב' ילמדו בקפסולות, וכך גם תלמידי ג' ו-ד'. הקבינט אישר את המשך ההגבלות הקיימות עד ליום ראשון בחצות, אך התיר פעילות חינוך בשטח פתוח בהשתתפות של עד 15 אנשים. כמו כן, הותרה פתיחת פנימיות לנוער ללא עורף משפחתי.

שר החינוך גלנט אמר בדיון: "כל מתווה שיוחלט – אנחנו נבצע אותו. כל מה שקשור בשינויים מהותיים וקשור בגיוס אלפי אנשים יריית הפתיחה היא באישור הממשלה בהעברת תקציב. ברגע שתהיה הערב החלטה נתרגם אותה לשיתופי הפעולה עם ההורים והמורים, ההסתדרות וכו'. אנחנו מחכים בקוצר רוח להחלטה בכיוון המתאים".

השר דרעי אמר בדיון: "אני מציע להצביע מיד על הארכת התקנות מיום שלישי ואישור תקנות ל-15 תלמידים במרחב הציבורי. חייבים לקבל היום החלטה על פתיחת לימודים מכיתות א' עד ד' מיום ראשון הקרוב. אסור לנו להתפזר בלי החלטה. אני לא מקבל שכיתות א' ו-ב' ילמדו 3 ימים בשבוע – זה בלתי אפשרי מבחינת הילדים".

ראש הממשלה נתניהו אמר בדיון: "לא נשלוט במחנה יהודה, כולל עם כל החברים שלי ששם. זה יכול להיות שלב ב'. יכול להיות שמשרד הבריאות צריך להדק את זה יותר. אני לא הייתי מראש פוסל את הפתיחה כי יש פרצות אפשריות, תסדרו את זה. בואו נדבר על החינוך ועל המתווה. על הנושא הזה (מסחר) לא צריך להרחיב, תנו להם (נציגי משרד הבריאות, האוצר והמשטרה) לשבת ביחד".

השר אדלשטיין הציע: "אל תשמשו במילה אכיפה. אין מה לצפות לאכיפה. ראשי הרשויות אמרו שלא יאכפו. אני מציע להסתכל על המציאות ולא על השקפים היפים. בנינו תכנית הגיונית. בגלל שלמישהו בא לזכור עוד כמה דברים פנימה אנחנו לא צריכים לשנות את עמדתנו. אני שמח לראות שאתם יוצאים מתוך הנחת יסוד שכל ה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *