הקונגרס אישר את בחירת ביידן, נתניהו גינה את הכאוס "מחפירה"

טראמפ שכנראה השלים סופית עם ההפסד הצורב כתב בחשבון הטוויטר כי "על אף שאיני מסכים עם תוצאות הבחירות – תהיה העברה מסודרת של השלטון ב-20 בינואר".

בית הנבחרים האמריקני אשר את בחירת ביידן לנשיאות ארה״ב לאחר לילה סוער ואלים מאוד. כעת לטראמפ נותרו 14 ימים אחרונים כנשיא ארה״ב.

הקונגרס אישר את תוצאות הבחירות: ביידן והאריס השיגו את הרוב כנשיא וכסגנית הנשיא שיושבעו ב-20 בינואר.

טראמפ שכנראה השלים סופית עם ההפסד הצורב כתב בחשבון הטוויטר כי "על אף שאיני מסכים עם תוצאות הבחירות – תהיה העברה מסודרת של השלטון ב-20 בינואר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את ההתפרצות על הקפיטול וכתב כי: במשך דורות, הדמוקרטיה האמריקנית היוותה מקור השראה לעולם ולישראל. הדמוקרטיה האמריקנית תמיד היוותה מקור השראה עבורי. התפרעות אלימה היא ההפך הגמור של הערכים שאמריקנים וישראלים מקדשים.

ההסתערות על בניין הקפיטול בוושינגטון הייתה מחפירה ויש לגנותה בכל תוקף. אין לי ספק שהדמוקרטיה האמריקנית תיגבר – כפי שקרה תמיד.

גם שר החוץ גבי אשכנזי כתב בחשבון הטוויטר שלו לפני זמן קצר: הזדעזעתי לראות אמש את ההתקפה על הקונגרס האמריקאי, מעוז הדמוקרטיה העולמי, ויש לגנות זאת בכל תוקף. משחר תקומתה, ארה"ב, ידידתנו האיתנה והגדולה, היא המגדלור של הדמוקרטיה ושל ערכי חירות, צדק ועצמאות. אני בטוח שהעם האמריקאי ונבחריו ידעו להדוף את המתקפה הזו ולהמשיך להגן בצורה איתנה על הערכים עליהם נוסדה ארה"ב, החשובים לכולנו.

בתוך כך, מפרסם כתב כאן עמיחי שטיין: סקר YouGov שמעלה כי אחד מכל 5 מצביעים מצדיקים את ההסתערות על גבעת הקפיטול. 43% מהרפובליקנים תומכים בהסתערות. ושימו לב לנתון הבא: 56% מהאמריקנים מאמינים שהיו זיופי בחירות בקנה מידה כזה שהיו יכולים להטות את תוצאות הבחירות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *